پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله بشیر نجفی

حوزه/ آیت الله نجفی در دیدار با گروهی از طلاب جامعةالمصطفی ایران تاکید کردند: بر اساس آموزه های مکتب اهل بیت(ع) طلاب علوم دینی مسئولیت بزرگی در اصلاح و پیشرفت جامعه بر عهده دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، گروهی از طلاب جامعة المصطفی ایران در حاشیه سفر به عراق و زیارت عتبات عالیات با آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار کردند.

آیت الله نجفی در این دیدار تاکید کردند: بر اساس آموزه های مکتب اهل بیت(ع) طلاب علوم دینی مسئولیت بزرگی در اصلاح و پیشرفت جامعه بر عهده دارند.

ایشان در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت حوزه علمیه نجف اشرف گفتند: این حوزه فقها و محققان بزرگی را در خود تربیت کرد که نقش بزرگی در حفظ میراث گرانبها اهل بیت(ع) داشتند و اکنون نیز طلاب حوزه های علمیه باید تلاش کنند الگوی جامعه باشند و اخلاق و رفتار آنها نیکو و به گونه ای باشد که هرکدام از آنها مبلغ واقعی مکتب اهل بیت(ع) باشند.

آیت الله العظمی بشیر نجفی:

در دیداری جداگانه شیخ خالد العطیة رئیس هیئت حج و عمره عراق و هیئت همراه وی با آیت الله بشیر نجفی دیدار کردند.

این مرجع تقلید در این دیدار بر اهمیت حج و عمره تاکید کردند و افزودند: حج و عمره از شعائر دینی است که نقش بزرگی در تقویت معنوی و اجتماعی مسلمانان دارد و مسئولان برگزاری حج باید تمام تلاش و امکانات خود را برای خدمت به حاجیان عراقی به کار گیرند.

ایشان افزود: حاجیان باید از احکام شرعی و فقهی حج آگاهی کافی داشته و از جانب معنوی نیز تقویت شوند؛ چراکه سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نیز بر این دلالت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha