جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین طائب با اشاره به مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب دردیدار نخست وزیر ژاپن، تصریح کرد: عزت از اجرای فرامین الهی، حرکت در مسیر دستورات الهی و تبعیت از ولایت فقیه به دست می‌آید. کسانی که راه رسیدن به قله‌ها را کرنش در برابر دشمن می‌دیدند، آزمودند که جز تحقیر چیزی برای آنها به دست نیامد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب، در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به فرمایشات و اقدام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار  نخست وزیر ژاپن اظهار داشت:  تردیدی نیست که پاسخ به نامههای قدرتها در صورتی که خلاف عزت و سلطه مومنین باشد، از نظر اسلام ممنوع است. یعنی وقتی یک قدرت کفر، نامهای را از موضع سلطه و قدرت برای مؤمن، مومنین و یا رئیس مومنین ارسال میکند، اگر این نامه پذیرفته شود معنایش سلطه او بر مومنین است و اسلام هرگز اجازه نداده است «لن يجعل الله للكافرين علي المؤمنین سبيلا».

 

غربی ها با زبان دستوری صحبت می کنند

وی تصریح کرد: ترامپ و مجموعه غرب خود را در موضع قدرت میبینند و با زبان دستوری با کشورها صحبت میکنند. آن ها می گویند جمهوری اسلامی نباید قدرت هستهای و موشک داشته باشد و نباید در فلان نقطه باشد؛ این دستوری است. این پیام هم در همان راستا بود؛ بنابراین بر اساس حکمت و دستور خدای متعال، مقام معظم رهبری این نامه را با همان شیوه قرآنی رد کردند، به این معنا که فرمودند: «ما اصلاً شما را طرف مذاکره نمیدانیم. به این دلیل که وقتی از موضع استکبار حرف میزنید، همان شیطانی هستید که حضرت امام فرمود: (آمریکا شیطان بزرگ است) و مذاکره آدم با شیطان قطعا به پیروزی شیطان خواهد انجامید»؛ چنان که حضرت آدم مذاکره با شیطان را پذیرفت و از آن باب رانده شد و خدای متعال قبلا به او فرموده بود که تبعیت نکن. همیشه بگو (اعوذ بالله من الشیطان الرجیم) به خدا پناه میبرم از شر شیطان»؛ ایشان به این دستور عمل کردند و نتیجه عزتی شد که شاید بتوانم بگویم در تاریخ اسلام بیسابقه است.

 

تحقیر آمریکا و ترامپ

حجت الاسلام والمسلمین طائب ادامه داد: یک انباشتی از اقدامات ائمه معصومین به تبعیت از پیامبر اکرم(ص)، یک مجموعهای از مومنین را به وجود آورده است که امروز رهبر مومنین و نایب عام امام زمان(عج) میتواند با کمال قدرت، یک ابر قدرت را تحقیر و نامه او را برگرداند، به نوعی که نماینده آن قدرت که این نامه را آورده است، مجبور میشود به دلیل هیبتی که در اسلام میبیند نامه را از روی میز بردارد و زیر پای خودش قرار دهد و این همان « وَلِلَّهِ العِزَّةُ وَلِرَسولِهِ وَلِلمُؤمِنينَ؛ عزت از آن خداست». «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم؛ اگر خدا یاری کند، خدا یاریتان میکند».

رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار افزود: عزت از اجرای فرامین الهی، حرکت در مسیر دستورات الهی و تبعیت از ولایت فقیه به دست میآید. کسانی که راه رسیدن به قلهها را کرنش در برابر دشمن میدیدند، آزمودند که جز تحقیر چیزی برای آنها به دست نیامد.

 

جهان دیپلماسی و کفر در کما به سر میبرد

حجت الاسلام و المسلمین طائب خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مسیر عمل به دستور خدا نمادی از عزت را به نمایش گذاشت که هنوز جهان دیپلماسی و کفر در کما به سر میبرد. آرام آرام معلوم میشود که اقدام مقام معظم رهبری چه توطئهای را خنثی کرد، چه پشت پردههایی را به هم زد، چه اقدامات خطرناکی را خنثی کرد و چه عزتی به مومنین و مسلمانان در سراسر جهان بخشید. این را بدانید که در هر نقطهای مسلمانان مشغول مقاومت هستند دو صد چندان روحیه پیدا کردهاند و به یاری خدا مقتدرانهتر جلوی دشمن خواهند ایستاد.

 

پیام های موضع مقتدرانه رهبری در فضای بین الملل

وی در پاسخ به این سوال که تأثیر این موضع مقتدرانه رهبری در عرصه بینالملل را چگونه می بینید و این اقدام انقلابی ایشان چه پیامی برای غربگراهای داخلی و برخی مسئولین میتواند داشته باشد؟ گفت: در کلمه اقدام انقلابی که میفرمایید، حکمت عزت و مصلحت نهفته است؛ یعنی اقدامی است که عقلا با احتساب فرایندها میبینند، عاقلانهترین اقدام است. کسانی که در عالم دیپلماسی، به دنبال رسیدن به موفقیت هستند، مجموعه را که بررسی میکنند، ایشان بیشترین توفیق را به دست آوردند و عزتش هم معلوم است؛ تأثیری که بر جهان دیپلماسی میگذارد است که تمام اینها متوجه میشوند آمریکا قدرت پوشالی است. یعنی قدرتی که مثلا نخست وزیر یک کشور صنعتی را میتواند به یک پیک و پیام رسان تبدیل کند، این پیام رسانش در برابر عظمت ایشان، نامه او را زیر پای خود میگذارد، یعنی ترامپ را روی خاک میبیند و برایش ارزشی قائل نیست و متوجه میشوند که قدرت اساسی در کجاست؟! یک قدرت فرامنطقهای که در بین ملتها جا دارد و این گونه مقتدر است. داخلیها دو دستهاند؛ یک دسته هر چه از نشانههای الهی ببینند ایمان نمیآورند و باید آنها را رها کرد. ملت ما هم احساس سرفرازی و هم احساس عزت میکند و هم مصمم به مقاومت بیشتر خواهند بود.

 

 شتاب بخشی به گام دوم انقلاب

رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار افزود: در حقیقت این اقدام مقام معظم رهبری یک پیامی برخاسته از دل گام دوم انقلاب است. گام دوم گامی است که باید انقلاب را در پیشانی حرکت دنیا قرار دهد. بیانیه گام دوم انقلاب است و نه گام دوم جمهوری اسلامی؛ انقلاب صادر شده است و جهانی را به جلو میبرد. این رفتار آقا نمونه گام دوم است که ایشان بیش از چهل بار در بیانیه گام دوم کلمه انقلاب و انقلابی را به کار بردهاند. اگر میخواهیم به سرمنزل مقصود برسیم راه همین است. ملت ایران تا به حال این راه را انتخاب کرده است و باز هم انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha