پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مصباحی مقدم

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: واقعا جمله‌های حضرت آقا در ملاقات با آقای آبه را جملاتی تاریخی می‌بینم که باید بر روی آن ها تحلیل‌ها و تفسیرهای بسیاری شود و راهبردی برای گام دوم انقلاب گردد، جوانان هم از این موضع درس بگیرند و با تمام همت برای استقلال، پیشرفت اقتصادی و علم و فن‌آوری کشور تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»  در تهران، با اشاره به مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخست وزیر ژاپن اظهار داشت: به نظرم اظهارات رهبر معظم انقلاب در پاسخ به جناب آقای آبه یک پاسخ تاریخی بود. بسیار مایه افتخار و عزت ماست و قاطع، شفاف و سرنوشتساز بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از طرفی ایشان احترام مخاطب را به اقتضای مهمان بودن و اقتضای روابط بین ایران و ژاپن کاملا رعایت کردند، ولی به جمله جملهای که آقای آبه به نقل از آقای ترامپ بیان کردند، با قاطعیت پاسخ دادند. یک نکتهاش این بود که «آنچه را دارم میگویم در پاسخ به نخست وزیر ژاپن میگویم و پیام رئیس جمهور آمریکا پاسخ ندارد؛ به عبارت دیگر او شأنی ندارد که جایگاه پاسخ دادن داشته باشد. این که او ادعا کرده است میخواهد صادقانه مذاکره کند، دروغ روشنی است و نشان این دروغ آن است که همزمان با فرستادن شما برای ارسال پیام، تحریمهای بیشتری را با تحریم فروش محصولات پتروشیمی به ما تحمیل میکند».

 

رهبر معظم انقلاب فرمودند: «آمریکا رو به زوال است»

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند «این که ترامپ ادعا کرده است در صدد سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران نیست هم دروغ میگوید و هم نمیتواند. اگر میتوانست این کار را میکرد؛ گذشتگان او هم در صدد برآمدند، ولی نتوانستند و این که هیچ گونه مذاکرهای با آمریکا نخواهد بود و آنها هم جرأت جنگ با ایران را ندارند. نکته دیگر این است که قدرت آمریکا رو به زوال است». این پیام بسیار عالی بود. هم از واقعیت حکایت میکند و هم رهبر معظم انقلاب هم این واقعیت را مورد تأکید قرار دادند و افشا کردند.

 

آقای «آبه» مات و مبهوت شد

حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: نشانههای روشنی هم در زوال سلطه آمریکا وجود دارد، از جمله انتخاب خود ترامپ؛ یک کشور با سیصد میلیون جمعیت رئیس جمهوری را انتخاب کند که از حداقلهای شایستگی و صلاحیت برخوردار نیست، نشانه زوال قدرت آمریکاست. به نظرم نکته مهم این بود که فرمودند: «اگر ژاپن میخواهد با ایران روابط اقتصادی داشته باشد، زمانی که این روابط به صورت مستقل باشد، استقبال میکنیم و من شما را نسبت به مواضعتان صادق میدانم». این هم نکته خوبی بود که میتواند مناسبات دو جانبه ایران و ژاپن را در آینده نه چندان دوری رقم بزند. تصور میکنم آقای آبه در هیچ یک از روابط سیاسی خود با رهبران کشورهای جهان نه با چنین چیزی روبهرو شده بود و نه تصور میکرد که با چنین چیزی مواجه خواهد شد.

 

هر گاه ایران در مقابل آمریکا انعطاف نشان داد، ضربه خورد

وی با اشاره به تأثیر موضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه بینالملل و پیام این اقدام برای غربگراهای داخل کشور گفت:  اثرش در مناسبات بینالملل ارتقاء منزلت، قدرت و جایگاه جمهوری اسلامی است و پیامی که برای غرب زدههای داخل کشور دارد این است که آنها باید در مواضع خود تجدید نظر کنند. طی چهل سال گذشته دیدگاههای خود را مطرح کردند و نظام جمهوری اسلامی را مکرر بابت مواضع خود تحت فشار قرار دادند. تجربههای گذشته هم درسآموزی است و نشان دادند هر گاه نظام جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا انعطاف نشان داد، ضربه خورد.

 

نتیجه انعطاف در مقابل آمریکا را در برجام دیدیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: داستان انعطاف در مقابل آمریکا در برجام هم که به تعبیر حضرت آقا نرمش قهرمانانه بود، آخرین نمونه از این نرمشها و انعطافها بود، البته از سر قدرت و برای رفع شبهه؛ کسانی که تصور میکردند مذاکره با آمریکا میتواند موجب کاهش فشارهای آمریکا بر ایران بشود و به قول خودشان سایه جنگ بر سر ایران را بردارند. به خوبی برای آنها روشن شد که خیر؛ هر گونه انعطاف در مقابل آمریکایی ها موجب جرأت و جسارت بیشتر دولتمردان آمریکا در مقابله با ایران خواهد شد و هیچ گونه سودی از این طریق برای ما پدید نخواهد آمد.

 

جمله‌های حضرت آقا در ملاقات با آقای آبه را جملاتی تاریخی میبینم

وی افزود: من واقعا جمله‌های حضرت آقا در ملاقات با آقای آبه را جملاتی تاریخی میبینم که شایسته است که بر روی آن ها تحلیلها و تفسیرهای بسیاری شود و راهبردی برای گام دوم انقلاب اسلامی گردد و این که جوانان ما از این موضع درس بگیرند و تمام همت خود را برای استقلال، پیشرفت اقتصادی و پیشرفت علم و فنآوری در کشور به کار بگیرند و ضعف نشان ندهند و عزم ترک وطن نکنند که هر کس چنین کرده است، آخرش این طور نبوده که به نفع خودش باشد، چه برسد به این که به نفع دیگران باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha