جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شکایت بانوی مسلمان به خاطر نقض حقوق دینی در زندان مینه سوتا

حوزه/ قاضی دادگاه شواهد ارائه شده توسط بانوی مسلمانی را که از زندان مینه‌سوتا به خاطر نقض حقوق مذهبی شکایت کرده بود، برای ادامه دادرسی کافی دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از startribune، عایده شیف الکادی بانوی مسلمان آمریکایی، از زندان زنان شهرستان رامسی در ایالت مینه سوتای آمریکا به خاطر زیر پا گذاشتن حقوق مذهبی و حق داشتن حجاب اسلامی شکایت کرد.

این بانوی مسلمان 56 ساله در توصیف حادثه تلخی که برایش در این زندان در آگوست 2013 به وقوع پیوسته گفت که وی را مجبور کرده اند با وضعیت نامناسب در مقابل زندانبانان زن قرار بگیرد و سپس به زور از او عکسی بدون حجاب گرفته اند که بعدها در اینترنت منتشر شده است.

استفاده از ملحفه برای رعایت حجاب

وی گفت که مجبور شده از ملحفه برای رعایت حجاب خود استفاده کند. در این شکایت نامه همچنین آمده است که وی را 23 ساعت در سلول انفرادی زندانی کرده اند. الکادی شکایت کرده که زندان حقوق قانونی او را زیر پا گذشته و به خاطر اعتقادات مذهبی اش وی را مورد تبعیض قرار داده است.

جان تونهایم، قاضی اصلی دادگاه منطقه ای ایالتی در مینه سوتا شکایت نامه مطرح شده توسط این بانوی مسلمان را مرتبط دانسته و دستور به ادامه روند دادرسی داد.

تونهایم نوشت: الکادی شواهد کافی ارائه داده که نشان می دهد حقوق قانونی او به وضوح زیر پا گذاشته شده اند.

وکلای الکادی می گویند موفقیت وی در دادگاه یک پیروزی برای وی و سایر زنان مسلمان محسوب می شود.

 کیتلینروز فیشر وکیل الکادی گفت: برای وی و دیگر زنان مسلمان مانند او این یک قدم نزدیک تر به عدالت و پذیرش در مینه سوتا است.

الکادی متولد و بزرگ شده ایالت اوهایو است. وی در سال 2005 به مینه سوتا نقل مکان کرده تا دخترش بتواند در رشته پزشکی تحصیل کند. وی در ژوئن 2013 دخترش را به خاطر یک وضعیت اورژانسی به بیمارستان منتقل کرد، و از جلسه دادگاه که به خاطر تخلف رانندگی بود بازماند و قاضی حکم بازداشت وی را صادر کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha