جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ ا حضرت آیت الله سبحانی از وضعیت حجاب در دانشگاه ها گلایه کردند و آن را متناسب با جامعه اسلامی ندانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر علوم که در بیت معظم له در قم برگزار شد، بر اسلامی سازی علوم انسانی براساس موازین اسلامی در دانشگاه ها تأکید کردند و گفتند: اسلامی سازی علوم انسانی، نیازمند همکاری و هم فکری با سایر ارگانها مانند حوزه علمیه است.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که دانشگاه باید بیش از گذشته به مسئله حجاب و موازین دینی و شرعی پای بند و متعهد باشد، افزودند:امروز توجه چندانی به مسئله حجاب نمی شود و مشکلات آن را در جامعه می بینید.

ایشان با بیان این که پذیرش دانشجو و تدریس رشته ها، پایان نامه ها و مقالات باید براساس نیاز روز و برای رفع مشکلات جامعه باشد اظهارداشتند: اگر به این مسئله توجه نشود، قطعا باید شاهد مشکلات به مراتب بیشتری در مواردی مانند اشتغال و ... در جامعه باشیم.

معظم ابراز داشتند: مسئله دیگر که باید در همین راستا به آن توجه کرد،  حضور اساتید مؤمن، متعهد و ارزشی در دانشگاه ها است تا دانشجویان را به مراتب دینی و ارزشی و الهی سوق دهند.

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: معتقدیم رفتار و عمل استاد در دانشگاه می تواند الگو و سرمشق برای دانشجو باشد. اگر استادی پایبند به مسائل دینی و ارزشی نباشد، نباید انتظار چندانی برای تربیت ارزشی داشت.

این مرجع تقلید با بیان این که دانشجویان، امانت های الهی هستند و باید از آنها در مسائل مختلف دینی، اعتقادی و اخلاقی مراقبت و محافظت کرد،  اظهار داشتند: جامعه اسلامی نیازمند به جوانانی است که بتوانند آینده کشور را از هر لحاظ تأمین کنند،  به همین دلیل باید بر اساس فرهنگ اجتماعی و دینی اسلامی تربیت شوند تا بتوانند اثرگذار باشند.

ایشان افزودند: اما اخباری که از سوی والدین به ما می رسد، عکس همین قضیه است و والدین گلایه دارند که فرزندان آنها از وقتی وارد دانشگاه شدند، از مسائل ارزشی دور شدند و بعضا آنچه داشته اند، از دست دادند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha