سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد با اشاره به حواشی کنسرت اخیر در این شهر، گفت: اکثریت مردم خراسان شمالی مسلمان معتقد و انقلابی هستند و رهبری از آن‌ها تعریف کرده است؛ به‌گونه‌ای که دیدیم امسال ۵۰ هزار نفر در نماز عید فطر بجنورد شرکت کردند، ما نباید این ۵۰ هزار نفر را فدای ۵۰ نفر بکنیم که از استان‌های دیگر به این شهر آمده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به حواشی مربوط به برگزاری کنسرت موسیقی اخیر در بجنورد، اظهار کرد: ما نباید در جامعه اکثریت را فدای اقلیت کنیم.

وی تصریح کرد: اکثریت مردم خراسان شمالی مسلمان معتقد و انقلابی هستند و رهبری از آن‌ها تعریف کرده است؛ به‌گونه‌ای که دیدیم امسال 50 هزار نفر در نماز عید فطر بجنورد شرکت کردند، ما نباید این 50 هزار نفر را فدای 50 نفر بکنیم که از استان‌های دیگر به این شهر آمده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه ما باید ارزش‌ها را صادر کنیم نه اینکه ضد ارزش‌ها را وارد کنیم، افزود: متأسفانه گاهی واردات ما در زمینهٔ ضد ارزش‌ها از صادرات ارزش‌ها پیشی می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ما با شادی‌ها مخالف نیستیم، اما شادی باید بدون گناه باشد، خاطرنشان کرد: بر اساس تعالیم اسلامی مقام شادی از حزن بالاتر است زیرا خدای ما خداوند خنده و گریه است؛ ازاین‌رو باید شادی‌های ما بر غم و گریه‌های ما غلبه پیدا کند؛ چراکه این فرهنگ دینی ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: متأسفانه گاهی ما این فرهنگ زیبا و شادی‌های سالم پیشنهادی اسلام را خراب می‌کنیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: بر اساس تعالیم اسلامی و روایات وارده ما باید در زندگی تفریح سالم داشته باشیم تا در سایر بخش‌ها موفق شویم.

وی تصریح کرد: در این راستا باید از نگاه‌های مثبت اسلام به شادی بهره گرفته و این موارد را وارد فرهنگ عمومی جامعه خود کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه کسی با شادی سالم و سازنده در صحنه مخالف نیست، اظهار کرد: هنر نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی باید این باشد که شادی سازنده را به جامعه تزریق کند.

وی خطاب به مسئولان فرهنگی استان، گفت: تلاش کنید احساسات مردم را جهت‌دهی کرده و احساسات غلط را به احساسات سالم تغییر دهید تا جامعه‌ای بانشاط و در عین حال مقید به موازین دینی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha