جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار  طلاب و اساتید مدرسه علمیه قائم چیذر تهران با آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی، مسئله وحدت حوزه و دانشگاه را مورد توجه قراردادند و افزودند: تمام تلاش دشمن این است این وحدت را از بین ببرد. هر چه ارتباط دو مرکز بیشتر باشد، توطئه دشمنان هم از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»،  حضرت آیت الله نوری همدانی، عصر امروز در دیدار وزیر علوم که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار گردید، گفتند: امروز یکی از تلاش های دانشگاه باید این باشد، در همه علوم حرف برای گفتن داشته باشیم.در گذشته این گونه بوده است، ولی به مرور  زمان غربی ها این علوم را از ما گرفنتد و به نام خود تمام کردند و طوری شد ما علوم خودمان را از آنها می گرفتیم وهمین مسئله موجب سکولارکردن علوم شد.

این مرجع تقلید با بیان این که تربیت مقدم بر علم است، ابراز داشتند: مسئله دوم که دردانشگاها باید مورد توجه داشت، مسئله تربیت است. تربیت از موضوعات مهم است و نباید ازکنار آن به سادگی عبور کرد و بی توجه به آن بود.

معظم له عنوان کردند: تربیت باعث می شود شخص مثل بوعلی سینا تحویل جامعه شود و به جامعه اسلامی خدمت کند.

ایشان بیان داشتند: معتقدیم جوانان دردانشگاه امانت ها هستند، به همین دلیل باید از این امانت به درستی مواظبت و حفاظت کرده است و یکی از آن مسائل، تربیت آنها است. برای تربیت دانشجو، اساتید باید متعهد و انقلابی باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: مسئله دیگر اسلامی سازی علوم انسانی است. باید به این مسئله هم توجه کرد و برای اسلامی سازی علوم انسانی تلاش کرد.

ایشان مسئله  وحدت حوزه و دانشگاه را مورد توجه قراردادند و افزودند: تمام تلاش دشمن این است این وحدت را از بین ببرد. هر چه ارتباط دو مرکز بیشتر باشد، توطئه دشمنان هم از بین خواهد رفت.

 

۳۱۳/۴۰

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha