پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تجلیل

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین، حفظ قرآن را بهترین ورزش ذهن و تقویت حافظه دانست و تصریح کرد: انسان در پرتو انس با آیات الهی، از هجوم فشارهای روانی و اضطرابات درونی مصون می ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،  حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در مراسم اختتامیه چهل ودومین دوره مسابقات قرآنی شهرستان قزوین که در حسینیه امام زاده حسین(ع) برگزار شد، ضمن قدردانی از دست اندرکاران امور قرآنی، گفت: خوشبختانه اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین در ماه مبارک رمضان برنامه های قرآنی خوبی اجرا کرد که باید این برنامه ها بعد هنمچنان تداوم داشته باشد.

وی بر انس جوانان به آیات نورانی قرآن تاکید کرد و افزود: درست است که حفظ قرآن امتیازات و آثار خوبی دارد، ولی باید در کنار حفظ ، با آیات کلام نورانی خدای متعال انس گرفت و به آنها عمل کرد، چرا که عمل به قرآن باعث نجات فرد، خانواده و جامعه می شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین، حفظ قرآن را بهترین ورزش ذهن و تقویت حافظه دانست و اظهار کرد: انسان در پرتو  انس با آیات الهی، از هجوم فشارهای روانی و اضطرابات درونی مصون می ماند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: یکی از معجزات قرآن آن است که شخص از خواندن و فهم آیات الهی خسته نمی شود، چرا که این کتاب آسمانی اقیانوس بیکران و سرچشمه انوار الهی و نردبان ترقی است.

وی افزود در عصر حاضر که دشمن با تهاجم فرهنگی برای انحراف جوانان و خانواده ها تلاش می کند، انس با قرآن و معارف اهل بیت (ع) بهترین راهکار برای جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با توطئه های دشمنان است.

بر پایه این گزارش، در پایان این مراسم از 42 راه یافته به مرحله مسابقات استانی در رشته های حفظ، تجوید، تفسیر، قرائت و اذان تقدیر شد.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha