شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد شجاعی

حوزه/ همایش «نقش والدین در تربیت مهدوی فرزندان» به همت مدرسه علمیه خواهران فاطمه زهرا سلام الله علیها رضوانشهر، در سالن همایش دانشکده کاسپین این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گیلان، دکتر محمد شجاعی، در همایش «نقش والدین در تربیت مهدوی فرزندان»، با اشاره به اهمیت میزان رضایت روانی انسان ها از خویش، بیان کرد: متأسفانه اکثر انسان ها از زندگی خود ناراضی اند و اغلب به آنچه در نظر دارند نمی رسند.

وی افزود: افراد بسیاری را در اطراف خود ملاحظه می کنیم که بعد از گذشت مدتی، نسبت به افکار، اندیشه ها و تصمیم های خود پشیمان و از انتخاب های خود در زندگی از قبیل انتخاب همسر، انتخاب شغل و رشته تحصیلی بیزار می شوند. به عنوان مثال در کشور ما از هر 5 ازدواج فقط یک ازدواج موفق می باشد و 80 درصد از آنها به طلاق رسمی یا عاطفی می انجامد.

سخنران این همایش، انسان های مومن را افرادی شاد و آرامتر دانست و اظهار داشت: افراد بی ایمان عموماً از ته دل احساس شاد بودن نمی کنند؛ چرا که برای کسی تلاش می کنند که او را نمی شناسند و به خود مشغولند که هدف اصلی زندگی نیست.

 شجاعی، شادی و آرامش را ارمغان توجه انسان به هدف اصلی زندگی عنوان و خاطرنشان کرد: توجه بیش از حد انسان ها در جوامع امروزی نسبت به مسائل حاشیه ای موجب بیشتر شدن فاصله او با شادی و آرامش می شود، به گونه ای که در عین کسب موفقیت های ظاهری، احساس خوشحالی قلبی نمی کند و نتیجه آن افزایش افسردگی، طلاق و خودکشی در جوامع امروزیست.

نویسنده کتاب «اربعین، حماسه ظهور» با اشاره به تفاوت سبک زندگی مؤمنانه و غیرمؤمنانه تصرح کرد: انسان بی ایمان یا سست ایمان هنگام بروز مشکلات عصبانی و غصه دار شده و زندگی را برای خود و دیگران تبدیل به جهنم می کند. اما مومن حتی از مصائب نیز برای شاد زیستن و نورانی شدن استفاده می کند.

وی ادامه داد: امام صادق علیه السلام در این خصوص می فرمایند "بلا ها نورانیت انسان را زیاد می کنند". در واقع گوهری در وجود انسان ها وجود دارد که با وارد آمدن مصیبت نورانی تر می شود . خداوند مشکلات و سختیهای زیادی را سر راه بنده مومن قرار می دهد تا او اوج بگیرد و انسان مؤمن چون خودِ واقعی اش را می شناسد، از این بلاها استقبال می کند و از گرفتاری ها و مشکلات شکایتی ندارد.

شجاعی در پایان با اشاره به شیوه های تربیتی فرزندان صالح اظهارکرد: در صورتی که دوره های هفت ساله - امارت و اطاعت و وزارت- زندگی فرزندان درست طی گردد، فرزند موفق و صالحی تربیت کرده ایم اما نقص در هر دوره باعث دردسر در مراحل بعدی، و ناقص بودن مسیر تکامل شخص خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha