پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تربیت دینی کودک

حوزه/ عضو انجمن روانشناسی اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از عواملی که آینده کودکان را در ابعاد معنوی به مخاطره می اندازد، بی توجهی والدین به اصول تربیت دینی است.

حجت الاسلام حمید مهدی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: وقتی پدر و مادر در تربیت فرزند به مباحث و اصول دینی بی توجه و یا کم توجه باشند، این مساله اثراتش را در آینده کودک نشان خواهد داد.

وی افزود: از جمله تبعات نامطلوب چنین رویه ای، دور شدن فرزندان از معنویت و دین و به تدریج کم رنگ شدن فضایل اخلاقی در میان آنان است که به خصوص در آینده و در زندگی خانوادگی آنان ، تضعیف رویکرد دینی و اخلاقی، زمینه ساز بروز و ظهور مشکلات عدیده ای می شود.

این کارشناس و مشاور امور خانواده همچنین با تاکید بر لزوم توجه فراوان به مقوله تربیت فرزند در نظام خانواده گفت: از سویی چنانچه تعادل لازم در تربیت فرزند وجود نداشته باشد به این معنا که گاه سخت گیری مطرح باشد و گاه آسان گیری بیش از حد، طبعاً مشکلاتی رخ می دهد که در کوتاه مدت و درازمدت ، آثار نامطلوب خود را برجای می گذارد که از آن جمله اختلال در تامین و تزریق محبت به دیگران ، افسردگی و اضطراب است.

وی اضافه کرد: همچنین وقتی فرد به جهت غلبه نگاه مادی گرایانه از دین و مذهب فاصله می گیرد، دچار کمبود و یا خلأ آرامش و محبت واقعی می شود و به خصوص در شرایطی که در جامعه مباحث اقتصادی و مشکلاتی از این دست پررنگ تر می شود، این دنیاگرایی و بی عاطفه بودن باعث گسست در روابط اجتماعی می گردد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha