جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل اوقاف قم

حوزه/ مدیرکل اوقاف استان قم گفت: مرحله نهایی چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف قم، ۱۱ و ۱۲ تیرماه در مجتمع امامزاده سید علی(ره) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری طی سخنانی در شورای توسعه قرآنی با اشاره به برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی کشور اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های مختلف قرآنی و همچنین اذان و دعاخوانی برگزار شد همچنین رشته‌هایی همچون حفظ موضوعی، تفسیر و معارف نهج‌البلاغه هم در این مسابقات وجود داشت.

وی افزود: این دوره از مسابقات قرآنی ویژه شرکت‌کنندگان بالای ۱۸ سال و در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد زیرا وزارت آموزش و پرورش، مسابقات ویژه دانش‌آموزان و افراد زیر ۱۸ سال تدارک دیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه ثبت‌نام از شرکت‌کنندگان از اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا دو ماه ابتدایی سال جاری ادامه داشت گفت: بیست و چهارم خرداد زمان برگزاری مسابقات برادران و بیست و پنجم، تاریخ برگزاری مسابقات خواهران بود و آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) هم میزبانی مسابقات را بر عهده داشت.

وی ادامه داد: مرحله نهایی این مسابقات هم برای خواهران در یازدهم تیرماه تدارک دیده شده و مسابقات برادران هم روز بعد در مجتمع فرهنگی آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های قرآنی اداره کل اوقاف قم طی ماه مبارک رمضان پرداخت و خاطرنشان کرد: از امسال طرح افق با محوریت بقاع شاخص در استان‌های مختلف از جمله قم آغاز شده که شامل برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: برگزاری جلسات جزء‌خوانی در بسیاری از بقاع متبرکه، محافل انس با قرآن به مناسبت‌های مختلف در برخی بقعه‌های متبرکه و مساجد، حمایت از ترتیل‌خوانی قرآن کریم در بعضی مساجد شاخص و برخی مراکز خواستار کمک اوقاف و نیز برگزاری جلسات تفسیر در بقاع شاخص همراه با اقامه نماز جماعت، از جمله فعالیت‌های این اداره کل در ماه مبارک رمضان به شمار می‌روند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha