جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسات خانگی قرآن

حوزه/ داور مسابقات قرآن قم گفت: آموزش مفاهیم و تفسیر مختصر قرآن در کنار آموزش ابتدایی قرآن به خصوص تفسیر موضوعی همچنین برگزاری جلسات خانگی از راهکارهای جذب مخاطب مردمی به برنامه‌های قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، اعظم‌سادات بنی‌فاطمه، داور مسابقات قرآن گفت: به‌دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت میلیون‌ها حافظ قرآن و اقدامات صورت گرفته از سوی نهادهای متولی، واقعاً تعداد حافظان قرآن در نقاط مختلف کشور و کیفیت آنان بیشتر شده است.

داور مسابقات قرآن اوقاف قم افزود: بنده چند روز قبل که در کاشان بودم شاهد این مسئله بودم به‌گونه‌ای که ما وقت برای داوری حافظان کم آوردیم.

وی افزود: علاوه بر افزایش کمی، کیفیت حافظان نیز افزایش یافته به‌گونه‌ای که در مسابقات اوقاف قم که چند روز قبل برگزار شد شاهد رقابت‌های تنگاتنگی بودیم؛ امسال مسابقات به‌صورت تجمیع شده برگزار شد اما به نظر می‌آید همزمانی مسابقات با کنکور و امتحانات دانشگاه‌ها و ... سبب شده تا همه افراد ثبت نام کننده نتوانند حضور یابند.

بنی‌فاطمه تأکید کرد: آموزش مفاهیم و تفسیر مختصر قرآن در کنار آموزش ابتدایی قرآن به خصوص تفسیر موضوعی یکی از راهکارهای عمومی کردن مفاهیم و گرایش مردم به قرآن کریم است.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از راهکارها برگزاری جلسات خانگی است زیرا برخی بانوان به دلیل کهولت سن نمی‌توانند در مجالس و محافل و مساجد و دارالقرآن‌ها بیایند ولی اگر جلسات خانگی باشد حضور می‌یابند و به تشویق نوه‌ها و فرزندان خود هم می‌پردازند.

این داور مسابقات قرآن اوقاف قم با بیان اینکه در قم نسبت به شهرهای دیگر جلسات بیشتر است ولی باز هم برای دارالقرآن‌ها باید تبلیغات بیشتری صورت بگیرد، اظهار کرد: باید تبلیغات برای برنامه‌های قرآنی در سطح شهر بیشتر و حتماً فعالان قرآنی جلسات هفتگی و یا ماهانه قرآنی داشته باشند همانطور که رهبر انقلاب فرمودند نباید این جلسات منحصر به ماه مبارک رمضان باشد.

وی افزود: مجمع حافظان و قاریانی باید برای بانوان هم وجود داشته باشد که در طول ماه جلسه برگزار و همه اعضا در آن حضور داشته باشند و از شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن هم برای حضور در این جلسات دعوت شود زیرا حضور یک نفر می‌تواند باعث جذب افراد جدید هم باشد.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha