پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عبدالرضا سروستانی بوشهر

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از فعالیت حدود ۶۰۰ مبلغ و مبلغه در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: علاوه بر آن ۲۰۰ مبلغ در مناسبت های مختلف به این تعداد اضافه می شوند که با احتساب آنها تعداد حدود ۸۰۰ مبلغ در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر امروز در نشست خبری با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: نظام اسلامی نظامی برگرفته از تعالیم الهام بخش الهی است که توسط امام راحل بنیانگذاری شد.

وی ادامه داد: شعار انقلاب بر اساس اندیشه‌های امام «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و پیشرفت‌های عظیمی را در این مدت شاهد بوده ایم و بخش‌های مختلفی به عنوان سکانداری این اندیشه‌ها ایجاد شد که تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی یکی از آنها بود.

حجت الاسلام سروستانی بیان داشت: اگر بتوانیم اسلام را تبلیغ کنیم و به جامعه بشناسانیم کار بزرگی را انجام داده ایم؛ در طول سال تعداد حدود 20 مناسبت داریم که بحث اعزام یکی از برنامه های پایه ای سازمان تبلیغات در این مناسبت ها است؛ همچنین ساماندهی در عرصه فعالیت‌های قرآنی از جمله شناسایی مراکز مردمی و هدایت و تغذیه محتوایی و فکری این مراکز و توسعه آنها، ساماندهی هیئت های مذهبی و مراکز مردمی که اقدامات خوبی در زمینه های فرهنگی انجام داده اند از جمله فعالیت‌های سازمان بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تبیین اسلام ناب محمدی، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، مردمی سازی تبلیغ دینی، پیوست اجتماعی مبلغ دینی در مسائل اجتماعی، فراخوان و سازماندهی همه دغدغه مندان، مسجد محوری در محله ها، جوان گرایی و نیز توجه به زنان و خانواده را از جمله محورهای این سازمان عنوان کرد.

وی از فعالیت حدود 600 مبلغ و مبلغه در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: علاوه بر آن تعداد 200 مبلغ در مناسبت های مختلف اضافه می شوند که با احتساب آنها تعداد حدود 800 مبلغ در استان وجود دارد.

حجت الاسلام سروستانی گفت:  120 روحانی مستقر در استان مشغول به فعالیت و خدمت رساتنی هستند و علاوه بر این 150 خانه عالم در استان داریم که از این تعداد 110 خانه مورد بهره برداری واقع شده و مابقی در دست اتمام است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha