شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ همه متوجه پیام تاریخی رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر ژاپن به رئیس جمهوری آمریکا شدند، این پیام باعث عزت شیعه شد و همه را به یاد پیام تاریخی امام راحل انداخت که فرمودند« آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در همایش «نماز، در راه، شهر» که از سوی وزارت راه و شهر سازی در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) در قم برگزار شد گفت: همه متوجه پیام تاریخی رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر ژاپن به رئیس جمهوری آمریکا شدند، این پیام باعث عزت شیعه شد و همه را به یاد  پیام تاریخی امام راحل انداخت که فرمودند:« آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند».

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود:امروز هیچ کشوری و شخصی جرأت چنین پیامی به آمریکا نداشت و ندارد؛ ولی رهبر انقلاب چنین پیام الهی را بیان می کنند و این همان وحدت نظام ومردم با انقلاب و ولایت است.

وی در ادامه بیان داشت:  امام باقر(ع) فرمودند« اسلام بر 5 پایه، استوار است که یکی از مهمترین آن ولایت است و منظور از ولایت همان نصب حضرت علی(ع) برای ولایت است. مردم به 4تای اولی (نماز، زکات، روزه، حج) چسبیدند، ولی از ولایت که مهمتر از همه بود،جدا شدند. ولایت از این لحاظ مهم است که کلید همه امور4 گانه است، ولی مردم حق آن را ادا نکردند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به رابطه غدیر و نماز افزود: در اهمیت رابطه این مسئله همین اندازه بس که نماز بی ولایت هیچ ارزشی ندارد و معتقدیم محور قبولی اعمال ولایت است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: غدیر موضوعی بود که پیامبر(ص) بر اهمیت آن در بین مردم تأکید و سفارش می کنند و مهمتر این که خدای متعال مسئله غدیر را پای به پای رسالت می داند و می فرماید،‌ ای پیامبر(ص) اگر مسئله غدیر را مطرح نکنی گویی وظائف رسالت خود را به درستی انجام نداده ای.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: به وسیله مسئله غدیر، جایگاه رهبری برای ملت مشخص شد و با رحلت پیامبر(ص) این رهبری به پایان نمی رسد، بلکه این رهبری به وسیله اهل بیت(ع) ادامه پیدا می کند.بنابراین مسئله غدیر تفکر و اندیشه اسلامی است و معتقدیم رهبری و ولایت فقیه و جامعه اسلامی ریشه در وحی دارد.  

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: معتقدم اگر غدیر آن گونه که از سوی پیامبر(ص) طراحی شده بود، باقی می ماند، امروز  بزرگترین وحدت را در مقابل کفر داشتیم. اما این دو مذهب(شیعه و سنی)، هردو مسلمان هستند و درمقابل کفار وظیفه دارند و آن هم وحدت، یکپارچگی در برابر دشمنان است.

عضو خبرگان رهبری گفت:  درباره نماز هم سفارش هایی شده است. امروز در شرایطی هستیم که جامعه ما پایبند به نماز است؛ چرا که انسان به وسیله نماز به آرامش و قرب می رسد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت:اما با این حال، کمتر به شرایط و مقدمات نماز از جمله برگزاری نماز جماعت، حضور در مساجد و ... توجه می شود. امروز مردم توجه چندانی به اقامه نماز جماعت در مسجد ندارند و مساجد خالی است.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: فلسفه دین و جنگ با دشمنان، اقامه نماز و نشر آن است. امروز باید تلاش کرد نماز را در جامعه نشر و گسترش داد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بر مسجد محوری و استفاده از فضای مجازی برای نشر نماز تأکید کرد و گفت: اگر مسجد محوری اهمیت داده شود، کارها ارزش دو چندان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی بر برگزاری نماز جماعت در مدارس و توجه به نسل جوان تأکید کرد و اظهار داشت: اگر از این جوان غافل شدیم و او را با نماز و مسجد آشنا نکردیم، این جوان مورد طمع دشمنان قرار خواهد گرفت و آن وقت است که کاری از دست ما بر نمی آید.

امام جمعه قم بار دیگر به اهمیت غدیر با حفظ وحدت اشاره کرد و  گفت: بر مسئله غدیر طوری تکیه نشود که موجب اختلاف مسلمانان شود. توصیه می شود درمورد غدیر و اهمیت آن تلاش هایی صورت گیرد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha