جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش فعالان عفاف و حجاب استان قم

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، با اشاره به ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب نسبت به قم و مظاهر ظهور و بروز یافته در این شهر، گفت: واقعیت این است که فرهنگ، آداب و رسوم جامعه اسلامی دشمن دارد و دشمنان به دنبال کمرنگ کردن آداب اسلامی در کشور به ویژه در شهر قم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری،  امروز پنجشنبه 30 اسفندماه 1398 در همایش فعالان عفاف و حجاب قم که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، بیان داشت: غایت اصلی و اساسی دین بر 3 اصل امر به معروف، نهی از منکر است و اقامه حدود الهی در جامعه استوار است.

وی با بیان این که برپایی این 3 اصل موجب قوام جامعه اسلامی می شود، افزود: قوام جامعه اسلامی نیز به عظمت اسلام منجر خواهید گردید و اینجاست که همگان می فهمند که اسلام دارای قانون و ضابطه بوده و مشوق خوبی‌ها و توبیخ کننده نسبت به زشتی‌ها است.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از وظایف کلیدی و مهم افراد را تبلیغ دین در جامعه برشمرد و ادامه داد: همه باید به اندازه توان، قدرت و دانشمان از دین حمایت و حراست کنیم.

وی مبلغ دین خدا بودن را دارای لوازمی دانست که مهم ترین این لوازم شناخت دین الهی است و اظهار داشت: برای احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ابتدا باید آن را به صورت صحیح بشناسیم تا بدانیم که چه امری را می خواهیم تبلیغ کرده و از چه نهیی مردم را بر حذر داریم.

آیت الله حسینی بوشهری تبلیغ را امری بسیار مهم عنوان کرد و گفت: کسانی که کلام و پیام خدا را به جامعه منتقل می‌کنند با صبوری و بردباری این کار را انجام می دهند و صریح و شفاف سخن می گویند.

وی با اشاره به نگرانی مراجع تقلید، علما، متدینین و مسئولان درباره وضعیت قم، خاطرنشان کرد: مدتی است که حرکت خزنده ای در قم در حال سرعت گرفتن است، گویا می خواهند چهره شهر را به گونه دیگری نشان داده و عادی سازی انجام دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب نسبت به قم و مظاهر ظهور و بروز یافته در این شهر، ادامه داد: واقعیت این است که فرهنگ، آداب و رسوم جامعه اسلامی دشمن دارد و دشمنان به دنبال کمرنگ کردن آداب اسلامی در کشور به ویژه در شهر قم هستند.

وی افزود: دشمنان جامعه اسلامی در اندلس نیز برای این که انگیزه های دینی مردم را تضعیف کنند، 2 حرکت انجام دادند که یکی توزیع رایگان مشروبات الکلی و دوم رواج بی بند و باری و ولنگاری در جامعه بود و همین امر موجب فروپاشی جامعه شد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن در جنگ تحمیلی حریف ما نشد و در تحریم اقتصادی نیز به لطف الهی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، ادامه داد: دشمن در مسأله تهاجم فرهنگی بسیار سرمایه گذاری کرده است و از قوی‌ترین ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند.

وی هم افزایی عمومی در جامعه در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و تصریح کرد: لازم است مردم متوجه وظیفه دینی خود در این زمینه باشند و نسبت به مسائل احساس مسئولیت کنند.

امام جمعه قم در پایان خواستار تقویت نهادهای متولی امور فرهنگی و اخلاقی در جامعه شد و بیان داشت: در بخش اقتصادی نیز با آسیب‌هایی مواجه هستیم که مهم ترین آن بیکاری است که موجب ناهنجاری هایی چون اعتیاد و طلاق می شود که ضروری است به این مسأله نیز توجه ویژه ای شود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha