پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عیسی برادری- امام جمعه تکاب

حوزه/ امام جمعه تکاب اعلام کرد که فردا در نماز جمعه این شهرستان در مورد نامه مجعول کمک ۵۵ میلیاردی روشنگری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، در روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی نامه ای با امضای «مهدی کرباسیان» مدیرعامل وقت ایمیدرو به محمد شریعتمداری، مبنی بر کمک ۵۵ میلیارد تومانی شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران به امام جمعه تکاب برای هزینه در مصلای شهر، مساعدت به هیئات مذهبی، و… منتشر شد.

این ادعای کذب با واکنش مجمع طلاب و فضلای شهرستان تکاب و همایون هاشمی، نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی روبرو شد. هاشمی همچنین این نامه را جعلی خواند.

 

شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران هم طی نامه ای به فرمانداری تکاب، انتشار نامه ای با امضای ریاست هیأت عامل وقت سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) در برخی شبکه های اجتماعی مبنی بر کمک 55 میلیارد تومانی این شرکت به امام جمعه تکاب را جعلی و مندرجات آن را کذب محض اعلام کرد.

 

شورای اساتید مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) و روحانیون تکاب هم با انتشار بیانیه ای با حمایت از مواضع انقلابی امام جمعه این شهرستان در مقابله با ضد انقلاب‌ها و مفسدین، از دستگاه‌های امنیتی و قضایی خواستند در برابر تهاجم هتاکان که به تشویش اذهان عمومی می‌پردازند، برخورد قانونی کنند.

 

حجت الاسلام عیسی برادری، امام جمعه تکاب هم به خبرنگار ما در آذربایجان غربی گفته که فردا در خطبه های نماز جمعه این شهرستان در مورد نامه مجعول کمک ۵۵ میلیاردی روشنگری خواهد کرد.

البته واکنش‌ها به این ماجرا همچنان ادامه دارد.

 

بیانیه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ولا تَقْفُ ما لَیسَ لک به علم اِنَّ السَّمْعَ والْبَصَرَ والفُؤاد کُلُّ اولئکَ کانَ عَنْهُ مَسْئُولا؛»   اسرا آیه 36

از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند.

 پیرو درج نامه مجعول در فضای مجازی در خصوص تخصیص و واگذاری اعتبار از طرف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تحت عنوان شرکت ایمیدرو به امام جمعه محترم تکاب، بدینوسیله ائمه جمعه استان و در رأس آنان نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ضمن محکومیت اقدامات نادرست رسانه‌ای که مصداق قول زور و بیان خلاف واقع در جهت تشویش اذهان عمومی به صورت سازمان یافته علیه روحانیت خدوم منطقه و امام جمعه سخت‌کوش تکاب است را قویاً تکذیب نموده و اعلام می‌دارد در جهت صیانت از حریم و جایگاه روحانیت و ائمه جمعه استان از هیچ اقدام قانونی و قضایی فروگذار نکرده و از سازمان‌های مربوطه شهرستانی و استانی اعم از اداره کل اطلاعات، دادگستری و سازمان بازرسی استان اقدام مقتضی و سریع در جهت برخورد قاطعانه با عوامل مؤثر در این زمینه مورد انتظار است.

نهایت الأمر مطالبه صریح و شفاف خود را از وزارت صنعت معدن و تجارت و همچنین مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران "ایمیدرو"  در جهت اعلام مجعول بودن نامه منتشره اعلام داشته و امیدواریم در اسرع وقت نسبت به انتشار تکذیبیه رسمی اقدام شایسته صورت گیرد.

 شایسته است اصحاب رسانه و ارباب جراید از دامن زدن و انتشار مطالب مجعول و خلاف واقع که تأمین کننده انتظارات دشمنان نظام و انقلاب اسلامی است خودداری کرده و در جهت ایجاد اتحاد و اتفاق در منطقه تمام تلاش و کوشش خود را در این زمینه معطوف دارند.

 

واکنش حجت الاسلام ابوالفضل یزدی نماینده طلاب شاهین‌دژ:

نماینده طلاب شاهین دژ در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز در نامه خطاب به امام جمعه تکاب آورده است:

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای برادری «زیدعزه»

امام جمعه محترم و محبوب شهرستان تکاب

با سلام و آرزوی توفیقات روزافزون؛

جایگاه رفیع نماز عبادی، ‌سیاسی جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی و نماد روشنگری و آگاه سازی آحاد مردم در فرمایشات مقام معظم رهبری« دام ظلّه العالی» مورد تاکید بوده است و حضرتعالی در مدت امامت نمازجمعه در شهرستان تکاب با تشکیل قرارگاه فرهنگی در اجرای برنامه‌ها و ابتکارات فرهنگی در این زمینه موفق بوده‌اید و همواره دغدغه رسیدگی به مشکلات منطقه محروم تکاب و محرومیت زدایی را داشته و با اقدامات انقلابی و روشنگرانه بحمدالله موجبات نارضایتی و عصبانیّت کانون‌های نفاق و منفعت اندیش را فراهم آورده‌اید.

انتساب موارد خلاف واقع در نامه مجعول، موجبات شگفتی و تعجب دوستان و آشنایان به زندگی شخصی حضرت عالی را در پی داشته و انتشار آن از تریبون منافقین و ضد انقلاب را سندی بر حقانیت راه انقلابیون دغدغه‌مند می‌دانیم.

دوام توفیقات حضرت عالی را در خدمت به مردم و انقلاب را از خداوند متعال خواهانیم.

 

جلسه روحانیون و اعضای قرارگاه فرهنگی نماز جمعه تکاب

شب گذشته هم روحانیون و جمعی از مسئولین قرارگاه فرهنگی نماز جمعه شهرستان تکاب برای پیگیری اتهام پراکنی منافقین در رسانه‌های معاند نظام علیه امام جمعه این شهرستان تشکیل جلسه داده بودند که تهیه و تنظیم طومار (حمایت از امام جمعه، محکومیت معاندان، درخواست برخورد قاطع دستگاه‌های امنیتی و قضائی با معاندان) و امضای آن در نمازجمعه توسط نمازگزاران، قرائت بیانیه در نماز جمعه، تبلیغ برای حضورگ سترده مردم در نمازجمعه این هفته و درخواست شورای تامین از شرکت ایمیدرو  برای اعزام نماینده شرکت  و سخنرانی در نماز جمعه از جمله تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha