سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که بقاع متبرکه و امامزادگان بهترین ظرفیت برای تقویت بعد دینی و اعتقادی نسل جوان است، بیان داشت: باید از این ظرفیت های دینی ارزشمند در جهت مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن بیشتر بهره گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در بازدید از فعالیت های فرهنگی فرهنگی و قرآنی آستانه مقدس امامزاده عباس(ع) سار، از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی همزمان با فصل تابستان در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان استان خبر داد.

وی با بیان این که سطح نشاط معنوی همزمان با فصل تابستان در امامزادگان شاخص استان برگزار می شود، افزود: برگزاری این برنامه ها ضمن تقویت اوقات فراغت نسل جوان، فرصتی را برای جذب جوانان به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه فراهم می کند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی یکی از مهم ترین سیاست های سازمان اوقاف و امور خیریه است، بیان داشت: در همین راستا به مناسبت های مختلف برنامه های فرهنگی و دینی متنوعی در این اماکن دینی برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از استقبال گسترده نوجوانان و جوانان از طرح نشاط معنوی در سال های گذشته خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و دینی در این طرح، شاهد حضور گسترده نسل جوان در سطح بقاع متبرکه هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اماکن متبرکه پایگاه امن و مطمئنی برای اجرای برنامه های دینی و فرهنگی است، افزود: تلاش ما تقویت چنین برنامه هایی در سطح امامزادگان استان به منظور حضور گسترده تر نسل جوان و خانواده ها در این اماکن دینی است.

حجت الاسلام به حضور پررنگ روحانیان و طلاب جوان در برگزاری طرح نشاط معنوی اشاره کرد و گفت: برنامه های فرهنگی با محوریت روحانیت در سطح بقاع متبرکه برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین به تشکیل خیمه های معرفت در سطح بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: در این خیمه ها به سؤالات و شبهات دینی مخاطبان از سوی روحانیان حاضر در این طرح پاسخ داده می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بقاع متبرکه و امامزادگان بهترین ظرفیت برای تقویت بعد دینی و اعتقادی نسل جوان است، بیان داشت: باید از این ظرفیت های دینی ارزشمند در جهت مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن بیشتر بهره گرفته شود.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که متأسفانه در حال حاضر دشمن همه توان خود را در جهت تضعیف اعتقادات و باورهای دینی نسل جوان به کار گرفته است، گفت: سوق دادن جوانان به سمت اماکن دینی می تواند آنها را آسیب های احتمالی در این بخش مصون نگاه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha