پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیس کل دادگستری استان فارس

حوزه/ رئیس‌کل دادگستری استان فارس بابیان اینکه به‌شدت دنبال مبارزه با فساد هستیم، گفت: دادگستری استان فارس یکی از مجموعه‌های سالم قضائی کشور است، در پرونده‌های فساد به‌هیچ‌وجه نیز کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام سید کاظم موسی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه که در سالن کنفرانس دادگستری استان برگزار شد، اظهار داشت: دادگستری استان فارس در یک سال گذشته خدمات مطلوبی را ارائه داده است.

وی بابیان اینکه دوران جدید قوه قضائیه دوره تحول محسوب می‌شود، افزود: ساختمان مرکزی دادگستری مربوط به 70 سال گذشته است و درصددیم که از حیث ساخت‌وساز و فضای فیزیکی یک تحولی ایجاد شود.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: دادگستری فارس علاوه بر شرکت در مراسمات یک سال گذشته به حدود 800 هزار پرونده رسیدگی کرده که آمار بسیار بالایی است؛ حدود 570 نفری که در بخش قضائی استان فعالیت می‌کنند به حدود 800 پرونده رسیدگی کرده‌اند در سال جدید قطعاً فعالیت‌ها بر جهتی خواهد بود که شاهد کاهش پرونده‌ها باشیم.

وی برنامه‌های کوتاه و بلندمدت دادگستری استان را موردتوجه قرارداد و عنوان کرد: دادگستری فارس در راستای سیاست‌های دستگاه قضائی برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی برای خود تدارک دیده است، یکی از برنامه‌های کوتاه‌مدت رسیدگی به پرونده‌های افرادی که قدرت پرداخت مهریه ندارند و بی‌جهت در زندان‌ها به سر می‌برند باشد.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: کل زندانی‌های مهریه استان فارس 27 نفر هستند و درصددیم افرادی که توان پرداخت مهریه ندارند به زندان نروند. همچنین کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در تأسیسات جدید قانونی را در اولویت قرارداده‌ایم.

وی بیان کرد: عفوی که مقام معظم رهبری برای زندانیان صادر کردند، موجب شد تا حدود 5 هزار زندانی آزاد شود، درواقع برنامه‌هایی داریم که شاید زمان‌بندی طولانی وجود داشته باشد برنامه‌ها نوعاً یک‌ساله هستند البته درصدد هستیم تا در یک سال آینده امنیت را در استان پایدارتر کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس اولویت بعدی دادگستری استان فارس را حمایت از رونق تولید دانست و تأکید کرد: برنامه داریم شعار سال "رونق و تولید" در یک سال آینده را در فارس عملی کنیم، به همین منظور بازدید میدانی از کارگاه‌های تولیدی به عمل خواهد آمد.

وی به دیگر برنامه‌های دادگستری استان فارس اشاره کرد و بیان داشت: حفظ حقوق شهروندان یکی دیگر از برنامه‌ها است و بنای ما بر این است اگر فردی به دستگاه‌های قضائی مراجعه کرد نگذاریم حق او ضایع شود، به‌اندازه سرسوزنی از حقوق افراد کوتاه نخواهیم آمد.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه به‌شدت دنبال مبارزه با فساد هستیم، گفت: در پرونده‌های فساد به‌هیچ‌وجه نیز کوتاه نخواهیم آمد.

وی با اشاره به کاهش اطاله دادرسی در استان عنوان کرد: درصدد هستیم اگر فردی به دادگستری مراجعه کرد در کوتاه‌ترین زمان به‌حق خود برسد؛ برای همه پرونده‌ها وقت تعیین‌شده است.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه بابیان اینکه به حفظ حقوق بیت‌المال نیز رسیدگی خواهیم کرد، ادامه داد: تقویت شوراهای حل اخلاف و توسعه فناوری اطلاعات ازجمله برنامه‌های این دادگستری است. سال 97 حدود یک‌میلیون پرونده به شوراها و دادگاه‌ها واردشده و به همین میزان خارج‌شده است.

رئیس دادگستری استان فارس به پرونده شهادت امام‌جمعه شهید کازرون حجت‌الاسلام خرسند نیز اشاره کرد و بیان داشت: در شب 23 ماه مبارک رمضان ایشان توسط فردی شرور به شهادت رسیدند، کیفرخواست این شهید بزرگوار چهار روز پس از شهادت صادر شد و امیدواریم حکم صادر شود و قاتل به سزای عمل خود برسد.

وی با اشاره به برنامه‌های دادگستری استان فارس در هفته قوه قضائیه افزود: برگزاری نشست مطبوعاتی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، عیادت از همکاران قضائی که دچار بیماری صعب‌العلاج شده‌اند، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی در راستای شعار رونق تولید، بازدید از مجتمع‌های قضائی، زیارت قبور شهدا، بازدید از زندان‌ها، برگزاری همایش بزرگداشت قوه فضائیه با حضور مسئولان کشوری، سخنرانی پیش خطبه‌های نماز جمعه و دیدار مردمی. ان شاءالله از ساعت 10 در شاهچراغ(ع) مستقر می‌شویم و به مشکلات قضائی قابل‌حل مردم رسیدگی خواهیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha