جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه انقلاب اسلامی

حوزه/ مدیر مدرسه انقلاب اسلامی از برگزاری ششمین اردوی تابستانی این مدرسه با محوریت طرح نظام جامع فکری و عملی امام و رهبری خبر داد.

حجت الاسلام مهدی امامی، مدیر مدرسه انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری ششمین اردوی تابستانی این مدرسه با محوریت طرح نظام جامع فکری و عملی امام و رهبری، گفت: هدف از برگزاری این اردو رسیدن به 5 هدف مهم و اساسی است.

وی بازیابی نظام اندیشه ای امام و رهبری با محوریت نظریه اسلام ناب در اتصال با منابع اصلی و دسته اول، بازسازی منطق فهم اسلام ناب بر پایه قرآن و نهج البلاغه و آموزش مهارت های لازم به هدف اقدام و عمل اجتماعی معطوف به مسائل اصلی انقلاب اسلامی نظیر اصول یادداشت نویسی، سخنرانی، حلقه داری، عکاسی، خبر نویسی، کار تشکیلاتی و قانون گرایی فعال را 3 مورد از اهداف این دوره برشمرد.

مدیر مدرسه انقلاب اسلامی ادامه داد: به دست دادن زمینه فهم عمیق از برخی مسائل حوزه انقلابی چون نسبت اجتهاد و علم دینی، فقه اجتماعی، راه و رسم طلبه انقلابی؛ مطهری، بهشتی، امام موسی صدر در الگوی نظر و عمل امروز و همچنین انس با دعای پنجم و بیستم صحیفه سجادیه در دو سطح آشنایی و پیشرفته از دیگر اهداف این اردو است.

وی با بیان این ایکه اردو در 2 سطح آشنایی و پیشرفته برگزار می شود، بیان داشت: در سطح آشنایی 2 گروه حضور خواهند داشت که گروه اول شامل پایه اول تا پنجم حوزه و گروه دوم شامل پایه ششم تا دهم خواهند بود.

حجت الاسلام امامی خاطرنشان کرد: سطح پیشرفته اردو نیز با موضوعاتی همچون عقلانیت، عدالت، آزادی، جمهوریت، امام و امت، اقتصاد سیاسی، زن و خانواده و تمدن و تجدد و تحجر برگزار می شود.

وی ححج اسلام والمسلمین و آقایان،حمیدپارسانیا، شمس الله مریجی، محمد عالمزاده نوری، قاسم ابراهیمی پور، سید مهدی موسوی، امین اسدپور، حمید فاضل، مجتبی نامخواه، مهدی امامی، محسن خاکی و آقایان حسین حاج محمدی، وحید اشتری، محمدصادق شهبازی و حسین عرب اسدی را از اساتید این دوره عنوان کرد.

مدیر مدرسه انقلاب اسلامی زمان برگزاری ششمین  اردوی تابستانی مدرسه انقلاب اسلامی را از 10 تا 18 تیرماه به مدت 9 روز عنوان کرد و افزود: این اردو در اردوگاه وسف قم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام از تاریخ 29 خردادماه سال جاری، گفت: علاقه مندان به شرکت در دوره تا روز سه شنبه 4 تیرماه جهت ثبت نام فرصت دارند و هزینه برگزاری دوره نیز 30 هزار تومان خواهد بود.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: افراد جهت ثبت‌نام می توانند نام و نام خانوادگی، پایه تحصیلی، تاریخ تولد و کد تحصیلی حوزه علمیه خود را به شماره 09198516656 ارسال کنند و جهت تکمیل فرآیند ثبت نام با آنها تماس گرفته خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: مدرسه انقلاب اسلامی از سال 1392 فعالیت خود را به صورت مردم نهاد و با کمک های مردمی آغاز کرده و دوره هایی را با هدف ترویج اندیشه امام و رهبری با محوریت اسلام ناب برگزار می کند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha