جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: شاید کودکان ما در سنینی قرار نداشته باشند که بتوانند نماز بخوانند، اما انجام برنامه‌های فرهنگی برای آنها و شرکت دادن آنان در مسائل دینی و فرهنگی مصداق اقامه نماز است. قرارگرفتن در صف نمازجماعت به معنای اقامه نماز نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسالام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در افتتاحیه طرح تابستانی موسسه انشاء که در سالن اجتماعات مسجد النبی (ص) قزوین برگزار شد گفت:  حدود سال 52-53 که طلبه مدرسه چیذر تهران بودم با همراهی یکی از عزیزان به محضر شهید آیت الله بهشتی و شهید باهنر شرفیاب شدم که قرار بود دوست من در حوزه‌های فرهنگی گزارش کاری به آیت الله بهشتی بدهد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اقدامات شهید بهشتی و تیم ایشان بدین صورت بود که هر کتابی در حوزه کودک و نوجوان منتشر می‌شد، این عزیزان محتوا و نوع چاپ آن را رصد کرده و با مطالعه، کتب را از لحاظ سلامت و اثرگذاری و محتوای مناسب کدگذاری می‌کردند و  آثار مورد تائید برای حمایت در جامعه معرفی می‌شد.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که برای کاهش جرم و جنایت و آسیب‌های اجتماعی باید از فضایی آغاز کنیم که معمار دستگاه قضایی یعنی آیت الله شهید بهشتی شروع کرد. امروز هم اگر این شهید والامقام زنده بود هم رویه فرهنگی را ادامه می‌داد.وی ادامه داد:

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین  بیان کرد: شاید کودکان ما در سنینی قرار نداشته باشند که بتوانند نماز بخوانند، اما انجام برنامه‌های فرهنگی برای آنها و شرکت دادن آنان در مسائل دینی و فرهنگی مصداق اقامه نماز است. قرارگرفتن در صف نمازجماعت به معنای اقامه نماز نیست.

وی ادامه داد: برای کاهش تعداد پرونده‌های دادگاه ها و افزایش انسجام بنیان خانواده باید از همین سنین کودکی، آموزش‌ها را آغاز کرد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اولین روزی که موسسه فرهنگی "انشاء" آغاز به کار کرد، در یک مکان محقر با فعالیت‌های محدود بود، اما امروز الحمدلله شاهد گسترش این موسسه و شعبات مختلف آن هستیم که خانواده‌ها از برنامه‌های این موسسه رضایت دارند.

وی بیان کرد: عملکرد مجموعه فرهنگی شما مصداق این حدیث امیرمومنان است که می‌فرمایند:" قلب نوجوان و کودک مانند زمین آماده کشت و رشد است که هرچه در آن بکاری محصول خواهد داد."، اگر این زمین آماده را با نگاه خدایی، ایمانی و قرآنی کشاورزی نکنیم، دیگران این کار را خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: اگر غربی‌ها در زمین دل کودکان و نوجوانان ما کشت کنند، آنها مالک فرزندان ما خواهند شد؛ اگر رهبر معظم انقلاب سال‌هاست بحث تهاجم فرهنگی را مورد اخطار و هشدار قرار داده اند، به همین دلیل است، لذا باید مراقب باشیم دیگران صاحب قلب‌های مستعد فرزندان ما نشوند.

وی اظهار کرد: موسسه فرهنگی انشاء با فعالیت خود به دنبال این است که دل فرزندان ما برای انقلاب، نماز، مسجد و ارزش‌های الهی محفوظ بماند، دعا می‌کنیم برکات این موسسه روز به روز بیشتر شود.

امام جمعه قزوین در پایان خاطرنشان کرد: گاهی شاهدیم والدین در منزل و فضای خانواده حال و حوصله همراهی با فرزندان خود را ندارند که این یک آسیب بزرگ برای بنیان خانواده است. پدران و مادران بازی و همراهی با فرزندان خود را در اولویت امور تربیتی خود قرار دهند و با فرزندان خود رفیق باشند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha