جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازدید آیت الله مقتدایی از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: خبرگزاری حوزه دارای راهبرد و رسالت هایی است که از جمله این که تنها رسانه حوزه نباشد، بلکه رسانه همه حوزه، روحانیت و تمام سلایق در حوزه علمیه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه و مدیرعامل خبرگزاری حوزه، در بازید آیت الله مقتدایی دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه از خبرگزاری حوزه علمیه ضمن خیر مقدم به ایشان، به تشریح سیاست ها و اصول رسانه رسمی حوزه پرداخت.

حسینی کوهساری:خبرگزاری حوزه، فرانهادی و فراملی است

وی گفت: این خبرگزاری دارای راهبرد و رسالت هایی است که از جمله   این که  تنها رسانه مرکز مدیریت حوزه نباشد، بلکه رسانه همه نهادهای حوزوی و جریان های اصیل حوزوی باشد.

وی ادامه داد: از دیگر سیاست ها، تقویت مدارس حوزه علمیه شهرستانها؛ توجه به حوزه بین الملل؛ روحانیت و انقلاب؛ جریان سازی؛ نشر مباحث علمی، تولید خبر؛ نشر درست و صحیح پاسخ به شبهات؛ تعامل و استفاده از همه ظرفیت های رسانه ای دینی، حفظ و حراست از کیان روحانیت و حوزه است.

محمدرضا برته: بدنبال جلب رضایت مندی  همه تفکرها درحوزه هستیم

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته، مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه، نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های رسانه ای حوزه از جمله نشریه هفته نامه افق حوزه، گفت: حوزه درعرصه رسانه ای به صورت مکتوب و فضای مجازی  فعالیت دارد، در عرصه مکتوب، نشریه افق حوزه است که قدمت چندین ساله دارد و به صورت هفته ای منتشر می شود. درعرصه مجازی هم سایت خبرگزاری حوزه می باشد و در حال حاضر به 5 زبان  مشغول نشراخبار در فضای بین الملل است.

وی ادامه داد: این مجموعه دارای رسالت هایی  از جمله آن رصد و شناسایی نسبت به مخاطبین، رفع چالش ها در حال حرکت است.

حجت الاسلام والمسلمین برته افزود: از دیگر سیاست ها گسترش رسانه است. در این رابطه چالش هایی به وجود آمده بود، بعضی معتقد بودند در کنار این رسانه، رسانه ای دیگر راه اندازی شود، اما این مجموعه با همه توانش برای جلب رضایت همه افکار و جریانات در حوزه حرکت می کند.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه افزود: چالش دوم که این مجموعه با آن مواجه بود، نشر اخبار تاریخ گذشته در هفته نامه افق حوزه بود، این مجموعه با همفکری مسئولین،‌ برای رفع این چالش، اقدام به تقویت ابعاد علمی و تحلیل و فرا تحلیلی اخبار جهت رشد بصیرتی افکار حوزویان در این نشریه کرده است.

وی ابراز داشت: امروز تلاش شد برای جلب اعتماد و نظر طلاب و روحانیون موضوعات علمی در نشریه افق جریان سازی شود که از جمله آن بحث ارز مجازی، عقود جدید بانک داری و... بود.

حجت الاسلام والمسلمین  برته گفت: از دیگر فعالیت ها، نشر ویژه نامه ها مانند در «مسیر نَفر»، «آسیب های حوزه و روحانیت»، «تفسیر آفاق» در ارتباط با شخصیت علمی و اخلاقی امام راحل، برگزاری مسابقه درباره امام راحل و نشر آن در بین مردم پاسخ به بعضی شبهات در ارتباط با معنویت از نگاه مرحوم حضرت آیت الله بهجت در افق حوزه بوده است.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه افزود: از دیگر رسالت ها، بیان دستاوردهای 40 ساله حوزه، جریان سازی اخبار، تعامل با سایر رسانه ها، بکارگیری همه ظرفیت ها حوزوی است.

وی با اشاره به بخش های مختلف خبرگزاری حوزه، از جمله تولید کلیپ های تصویری گفت: برای برخی از کلیپ های تولید شده بیش از 2 میلیون بازدید به ثبت رسیده و در حال حاضر در شبکه های اجتماعی 130 هزار مخاطب مباشر رسانه حوزه در حال فعالیت هستند که هر کدام از این مخاطبین برای دیگران مرجع نیز می باشند.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha