پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بسیج رسانه

حوزه/ به مناسبت چهلمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین و به همت سازمان بسیج رسانه استان گیلان، جشنواره ملی مطبوعات حسینی در سطح ملی و نخستین سوگواره برون مرزی مطبوعات اربعین حسینی، در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر حسینی و حمایت از نشریات محلی و رسانه‌های مکتوب و نوشتاری در رشت برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در رشت، به مناسبت چهلمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین و به همت سازمان بسیج رسانه استان گیلان، جشنواره ملی مطبوعات حسینی در سطح ملی و نخستین سوگواره برون مرزی مطبوعات اربعین حسینی، در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر حسینی و حمایت از نشریات محلی و رسانه‌های مکتوب و نوشتاری در رشت برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، «نهضت حسینی، اساس تفکر شجره طیبه بسیج» ، «بسیج امتداد نهضت حسینی» ، «سیره امام حسین(ع) در ترویج فرهنگ و علوم» ، «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقش جوانان حسینی(ع) در تحقق آن» و «پیاده روی اربعین حسینی، نماد وحدت و انسجام جهان اسلام» از محورهای جشنواره ملی مطبوعات حسینی است.

همچنین «امام حسین(ع) و ولایت مداری»، «تحقق اهداف قیام حسینی با ظهور امام زمان(عج)»، «قیام امام حسین(ع) و آشکار شدن جریان نفاق و نفوذ» ، «امر به معروف و نهی از منکر پیام قیام حسینی(ع)» و «ایثار، فداکاری و شهادت میراث ماندگار قیام حسینی(ع)» از دیگر محورهای جشنواره مذکور است.

گفتنی است، مهلت ارسال آثار به جشنواره تا ۱۰ آبان ۹۸ بوده و ۵ آذر ۹۸ هم زمان با چهلمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفین رأی هیأت داوران و مراسم اختتامیه جشنواره در رشت برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، آثاری که در فاصله زمانی اول آبان ۹۷ تا ۸ آبان ۹۸ در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری(دارای مجوز) منتشر شده است در جشنواره شرکت داده می‌شوند و پدیدآورندگان آثار می توانند در هر رشته، حداکثر سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

لازم به ذکر است، شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را در پنج رشته «تیتر»، «سرمقاله و یادداشت»، «گزارش»، «مصاحبه» و «عکس» به دبیرخانه جشنواره به آدرس گیلان- رشت- ابتدای شهرک امام خمینی(ره)- جنب سپاه قدس گیلان- ساختمان اقشار و متخصصین- طبقه سوم- سازمان بسیج رسانه استان گیلان ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha