جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد تقی جلالی- معاون فرهنگی دادگستری  سمنان

حوزه/ رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان سمنان گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید واقعیت‌ها را شفاف و بدون تعصب منتشر کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام محمد تقی جلالی، پیش از ظهر امروز، در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه به میزبانی اداره کل دادگستری استان سمنان، اظهارداشت: اطلاع رسانی جزو رسالت‌های خطیر و مشاغل سخت و پرخطر جامعه محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی دادگستری استان سمنان تصریح کرد: راستگویی و امانت داری و وفای به عهد باید سرلوحه آحاد جامعه بالأخص اصحاب رسانه قرار گیرد.

وی افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید واقعیت‌ها را شفاف و بدون تعصب منتشر کنند.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به روایت امام علی(ع) که فرمودند « ایمان ندارد کسی که امانت دار نیست» و « برترین ایمان امانت داری است» ، بر لزوم امانت داری خبرنگاران و اصحاب رسانه در انعکاس اخبار تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین امام علی(ع) فرمودند که « ۴ چیز است که به هر کسی داده شود خیر دنیا و آخرت به او داده شده است؛ ۱. صدق حدیث و راستگویی ۲. ادای امانت ۳. حلال خوردن و دوری از مال حرام ۴. خوش اخلاقی و حسن خلق» و این اوصاف باید در اصحاب رسانه متجلی شود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان سمنان، با اشاره به نام‌گذاری روزهای هفته قوه قضائیه تصریح کرد: «قوه قضائیه و عدالت»، «قوه قضائیه و سند تحول قضایی»، «قوه قضائیه و حفظ حقوق و منافع ملی جمهوری اسلامی در عرصه های بین الملی»، «قوه قضاییه و همکاری قوا در اصلاح روند ها و بسترهای فساد»، «قوه قضائیه و استقلال و پایه بندی به قانون در پرتوی ولایت مداری»، «قوه قضاییه و تلاش جهادی از صیانت از ارزشهای اسلامی و تولید و کارافرینی»، «قوه قضائیه و امنیت ملی و احیای حقوق عامه و آزادی های مشروع» اسامی روزهای هفته قوه قضائیه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha