پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسجد در ساوت واکرویل، انتاریو، درهایش را به روی همسایگان گشود + تصاویر

حوزه/ مسجد بیت الاحسان متعلق به جامعه اسلامی شهر ساوت واکرویل در انتاریو، با باز کردن درهایش به روی همسایگان و غیرمسلمانان، نشست «همسایه مسلمان خود را ملاقات کن» برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از CTV، مسجد بیت الاحسان در ساوت واکرویل در انتاریوی کانادا، برگزار کننده روز درهای باز برای همسایگان و غیرمسلمانان بود.

مرکز اسلامی مذکور بعد از ظهر روز شنبه میزبان رویداد «همسایه مسلمان خود را ملاقات کن» بوده و از ساکنین دعوت کرد تا در تور بازدید از مسجد شرکت کرده و پرسش هایشان را درباره دین اسلام بپرسند.

این مرکز اسلامی که 10 سال پیش بنا شده، در ابتدا یک مدرسه ابتدایی بوده که توسط جامعه اسلامی شهر خریداری شده و به مسجد تغییر کاربری داده شده است. در آن زمان اقدامات زیادی از جمله مرمت هایی  برای نهایی شدن ساختمان مسجد انجام گرفت.  

طارق حیدر مسئول امور مسجد گفت: ما می خواهیم به جامعه اطراف مان و همسایگان مان نشان دهیم که چه تغییراتی انجام دادیم و چه اقدامات مفیدی از سوی ما صورت گرفته است. می خواستیم همچنین درباره همسایگان مان اطلاعات به دست بیاوریم.

شعار ما ترویج عشق برای همگان و نفرت برای هیچ کس است

حیدر گفت:  شعار ما ترویج عشق برای همگان و نفرت برای هیچ کس است. ما به همدلی، صلح، عشق و محبت باور داریم و می خواهیم که رابطه خوبی با جامعه داشته باشیم. می خواهیم به آن ها نشان دهیم که ما نیز بخشی از مردم این شهر هستیم.

تیم سلان یکی از ساکنین محله که پدرش معمار مدرسه بوده و در زمان کودکی در آنجا تحصیل کرده می گوید: من اینجا را به خوبی نگاه کردم و تغییرات عالی و فوق العاده ای در این ساختمان توسط مسلمانان داده شده. کار آن ها که تمام شود تشخیص مدرسه از مسجد ناممکن می شود.

وی از تلاش مسلمانان برای برقراری رابطه بهینه با همسایگان قدردانی کرده و گفت: این عالی است. ما حقیقتا باید درک بهتری از مردم با پیشینه اسلامی داشته باشیم زیرا سوءبرداشت بسیار زیادی در این رابطه وجود دارد. من قطعا چنین فعالیت های اجتماعی را ارزشمند می دانند و درهای باز قدم خوبی در این رابطه است.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha