جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معصومه ظهیری معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: هجمه فرهنگی به صورت گسترده و عمیق در حال نفوذ است و وظیفه امروز ما در مقابل آن، جهاد فرهنگی در تمام عرصه‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، خانم معصومه ظهیری معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان تهران که ظهر امروز در در محل مدیریت حوزه‌ خواهران استان برگزار شد، با اشاره به نقش طلبه‌ها در جهاد فرهنگی، گفت: به گفته مقام معظم رهبری دشمن به دنبال شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگی است و باید طلاب با هم‌بستگی فرهنگی و جذب نیروهای خاکستری به فرهنگ سازی در سطح جامعه کمک کنند.

وی افزود: سیره پیامبر(ص) و تمام اهل بیت(ع) این نکته را نشان می‌دهد که سعی می‌کردند تمام نیروهای خودی و ناخودی را جذب کنند.

ظهیری اظهار کرد: مردم به صورت فطری به معروف‌ها رغبت دارند و از منکرها دوری می‌کنند، اما دشمن دارد ذائقه آنان را تغییر می‌دهد و به گونه‌ای منکر را به معروف تبدیل کرده و قبح بسیاری از منکرها را کم رنگ تر می دانند. آن‌ها به دنبال تغییر تاریخ، ادبیات و فرهنگ ما هستند و فرهنگ ملی و اسلامی را نشانه گرفته‌اند. دشمن از زبان و تریبون‌های ما استفاده می‌کند و ذهن‌ها را تغییر می دهد. متاسفانه ما درست به مقابله آن‌ها نرفته‌ایم.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: نقشه امروز دشمن ریشه کن کردن حیا و عفاف در جامعه است و می‌‌خواهند بی حیایی در مردم شایع شود با اینکه حیا جز فرهنگ ایرانی است چه برای زنان چه مردان. اما ما آمدیم پاکدامنی را با بحث حجاب یکی کردیم و دشمن بحث آزادی را پیش کشید و اینگونه به مقابله با این مسئله پرداخت.

وی تصریح کرد باید ذائقه‌های مردم را سنجید و جوانان مشاور را به خدمت گرفت. باید برای طلبه‌های جوان برنامه ریزی کرد تا آن‌ها کنش اجتماعی انجام بدهند. باید به آنان اعتماد کرد تا عرصه‌های اجتماعی کار کنند.

 ظهیری خاطرنشان کرد: مدارس علمیه باید صدای مردم باشند و با تاسیس کانون های مطالعات زنان، آسیب‌های اجتماعی، قرآن و نهج البلاغه خوانی راه بیندازیم، لذا افتتاح مراکز نیکوکاری، جذب نیروها و دانش آموختگان به عهده ما طلبه‌هاست و باید مدارس در محلات خود به فعالیت‌های مختلف بپردازند و ارتباط مردمی بگیرند.

وی در پایان افزود: کشور نیازمند کارهای فرهنگی است. هجمه فرهنگی تا داخل خانه‌های ما آمده است و باید هوشیار بود تا زمینه ظهور امام زمان را فراهم کنیم.

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha