جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام زمان

حوزه/ تنها، ادعای اینکه من عاشق و شیفته امام زمان هستم، کافی نیست؛ شعار بی‌مغز ارزش ندارد! شعار عاشقی، باید شعور عمل و اثبات شوق و اشتیاق را هم داشته باشد و اثبات عشق به امام زمان، با ادعا نیست، بلکه باید در عمل و رفتار نمایان باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پورتال جامع مهدویت در بخش مخزن پرسش و پاسخ خود به برخی از سؤالات پیرامون «ویژگی های یاران امام موعود» پاسخ داده است که سؤالات و جواب ها در شماره های مختلف تقدیم نگاه شما مهدی یاوران خواهد شد.

 

- آیا یاران امام زمان، حتماً باید به همه وظایف دینی عمل كنند یا اگر تنها عاشق امام زمان باشند، کافی است؟

 

امام زمان (عج)، جامع فضایل و کمالات انبیا و اولیاست؛ یار و یاور او نیز باید در مسیری قرار بگیرد که به تدریج به کمالات و فضیلت‌ها دست یابد و چنین نمی‌شود، مگر با داشتن عقاید صحیح و اعمال صالح و اخلاق خوب و پسندیده؛ بنابراین، یار و یاور امام زمان باید در این مسیر، به طور جدی قدم بردارد و کوتاهی نکند و اگر پایش لغزید، توبه کند و درصدد جبران گذشته برآید.

داشتن صداقت، اخلاص، جدّیت، تلاش، خواندن نماز اول وقت و رعایت احکام اسلامی از جمله حجاب و عفّت، جزو این فضایل است. تنها، ادعای اینکه من عاشق و شیفته امام زمان هستم، کافی نیست؛ شعار بی‌مغز ارزش ندارد! شعار عاشقی، باید شعور عمل و اثبات شوق و اشتیاق را هم داشته باشد و اثبات عشق به امام زمان، با ادعا نیست، بلکه باید در عمل و رفتار نمایان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha