پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جلسه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در نشست هفتگی اخلاق اداری به تشریح خصوصیات افراد حریص از دیدگاه پیامبر اعظم(ص) پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، نهمین جلسه اخلاق اداری و نشست معاونان حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال جاری، با حضور مدیر حوزه خواهران استان، معاونان و همکاران معاونت ها، در دفتر مدیریت، برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر محترم حوزه علمیه خواهران استان یزد روایتی از کتاب شریف گزیده حکمت نامه پیامبر اعظم (ص) بیان کرد که:« الحَریصُ مَحرومٌ و هُوَ مَعَ حِرمانِهِ مَذمومٌ فی اَیِّ شَیءٍ کانَ، وَ کَیفَ لا یَکونُ مَحروماً، وَ قَد فَرَّ مِن وَثاقِ اللّهِ»یعنی حریص همیشه محروم است و افزون بر محروم بودن، در هر کاری که می کند، نکوهیده است؛ چگونه محروم نباشد، در حالی که از بند خداوند متعال گریخته است؟!

وی ادامه داد: داشتن حرص و طمع، از مواردی است که در دین مبین اسلام بسیار مذمت شده و انسان را از ارزش های الهی دور می کند، زیرا چه بسیار افرادی بودند که به خاطر حریص بودن در امور دنیوی، آخرت خود را خراب کرده و به سرنوشت بدی دچار شده اند.

استاد حوزه علمیه یزد در ادامه به حدیث دیگری از رسول گرامی اسلام (ص) اشاره کرد که حضرت فرموده اند:« لا يُسبَقُ بَطیءٌ بحَظِّهِ وَ لا يُدرِكُ حَريصٌ ما لَم يُقدَّر لَهُ» یعنی آن که حرص نورزد، روزی خود را از دست نمی دهد و آن که حرص ورزد به آنچه روزیش نیست، نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با استناد به این حدیث شریف گفت: رزق و روزی هر کسی به دست خداوند متعال تعیین شده است، در نتیجه انسانی که با حرص و آزمندی به دنبال دنیا حرکت کند، در حقیقت تلاش بیهوده کرده است و خودش ضرر خواهد کرد.

وی ضمن قرائت مصوبات جلسه قبل و پیگیری موارد مربوطه، هر یک از حاضران جلسه، نکاتی را در خصوص مسائل جاری حوزه خواهران مطرح نمودند و در مورد آن ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این جلسه، مباحث جدیدی توسط همکاران مطرح شد که بعد از بررسی های لازم، مصوباتی به همراه داشت و هر یک از معاونت ها ملزم به پیگیری و اجرای آن ها شدند.

در پایان این جلسه، قرعه کشی نهایی مسابقه گام دوم انقلاب که اخیراً به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان، برگزار شده بود، انجام شد و به 13 نفر از کسانی که در این مسابقه امتیاز لازم را کسب کرده بودند، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس تعلق گرفت.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha