جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماموران فرودگاه ژوهانسبورگ زن مسلمان را مجبور به کشف حجاب کردند!

حوزه/ یک دانشجوی مسلمان که همراه با جمعی از دوستانش از ژوهانسبورگ به کیپ تاون سفر می کردند، در فرودگاه دچار مشکل شده و از یکی از آنان خواسته شد برای سوار شدن به هواپیما باید کشف حجاب کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از thedailyvox، جمعی از زنان مسلمان در آفریقای جنوبی که در جریان سفر هوایی از ژوهانسبورگ به شهر کیپ تاون، از ماموران امنیتی فرودگاه شکایت کرده و گفته اند که به سبب داشتن حجاب اسلامی مورد تبعیض قرار گرفته اند.

خدیجه کفور، یکی از این زنان مسلمان به خبرنگاران گفت که نگهبانان امنیتی فرودگاه از او خواسته اند پیش از سوار شدن به هواپیما، کشف حجاب کند!

این دانشجویان مسلمان از یک انجمن اسلامی دانشجویی در ژوهانسبورگ باز می گشتند. کفور گفت: سرپرست امنیتی فرودگاه به من گفت که کمپانی هواپیمایی آفریقای جنوبی از تمامی مسافران می خواهد که پوشش های سرشان را بردارند و مختص مسلمانان نیست!

با این حال کفور می گوید که او تنها فردی است که چنین درخواستی در فرودگاه از او شده و نسبت به او تبعیض قائل شده اند. این بانوی مسلمان از فرودگاه به سبب برخورد تبعیض آمیز و اسلام هراسانه شکایت می کند.

کفور گفت: هنگامی که از آن ها خواستم آیین نامه مربوط به درآوردن روسری در هواپیما را به من نشان دهند، به من گفتند که آیین نامه در دسترس نیست!

شفیقه لاکی یکی دیگر از زنان در این فرودگاه گفت: ماموران امنیتی مرا تفتیش کردند، اما از من نخواستند که کشف حجاب کنم. من منتظر دوستانم بودم که متوجه شدم یکی از اعضای گروه ما دچار مشکل شده است. او از ما پرسید که آیا از ما نیز خواسته اند کشف حجاب کنیم یا خیر!

گفتنی است مقامات فرودگاه تاکنون حاضر به نظردادن در رابطه با حادثه مذکور نشده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha