جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، خواستار راه اندازی مراکز پژوهشی حوزوی در همه استان ها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان، پیش از ظهر امروز در نشست مقدماتی تاسیس مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران همدان با بیان این که خاک همدان خاک عالم خیزی است، اظهار داشت: در طول تاریخ بزرگان بسیاری در حوزه های همدان رشد و تحصیل کرده اند.

وی به دیدار خود با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در دیداری که به حضور رهبر معظم انقلاب مشرف شدیم، ایشان در بحث حوزه ها و خصوصا سابقه درخشان حوزه های همدان تاکید بسیاری داشتند که این موضوع کار ما را سخت تر می کند و تلاش بیشتری را طلب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: استان همدان دارای ظرفیت های بسیار بالایی چه در حوزه خواهران و چه در حوزه برادران است که نیازمند استفاده درست از طریق برنامه ریزی دقیق می باشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه های علمیه استان خاطر نشان کرد: تاسیس مرکز پژوهش و برقراری کلاس های سطح چهار برای خواهران حرکت مبارکی است که امیدواریم شروعی برای اقدامات بزرگتر در استان باشد.

امام جمعه همدان افزود: با ایجاد این شرایط آن ظرفیت هایی که در گذشته نیز پنهان بودند و قابلیت استفاده نداشتند نیز آشکار خواهد شد و می توان از آنها در جهت رشد کیفی و کمّی حوزه ها بهره برداری کرد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد مراکز پژوهشی در سایر استان ها اظهار داشت: امیدواریم تاسیس این مرکز مقدمه ای باشد برای تاسیس مراکز پژوهشی دیگر در استان ها و شهر های دیگر.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: در شهر قم مراکز پژوهشی بسیار قوی وجود دارد، اما متاسفانه مطالب و پژوهش های آنها به خارج از قم منتقل نمی شود لذا این مراکز پژوهشی می تواند راهی برای انتقال تحقیقات صورت گرفته به دیگر مراکز باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha