جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دوره‌های تخصصی قرآنی و حدیثی جامعه‌الزهرا

حوزه/ مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به آموزش تخصصی بیش از ۲۰۰ نفر از طلاب ایرانی و غیرایرانی در دوره‌های تربیت مربی اداره قرآن و حدیث در سال ۱۳۹۷، از مهلت ثبت نام در دوره های تابستانه تربیت مربی قرآنی و حدیثی تا ۱۳ تیرماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، خانم طیبه سادات طباطبایی، مدیرکل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام گفت: با ورود شیوه‌های نوین و تخصصی شدن امر آموزش در دنیای امروز، لازم است معلم قرآن نیز به بهترین نحو با این ابزار و شیوه‌ها آشنا شده و با تخصص کافی قدم به عرصه تعلیم قرآن کریم بگذارد تا موفقیت او در این امر مهم تضمین شود.

وی افزود: نیاز مفرط جامعه اسلامی امروز به حضور اساتید قرآنی متخصص و متعهد، وظیفه حوزه‌های علمیه و به ویژه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام را در تأمین چنین نیروهایی روز به روز سنگین‌تر می‌کند.

مدیرکل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به طور مستمر  نسبت به برگزاری دوره های تخصصی تربیت مربی قرآنی حدیثی اقدام کرده و پس از شناسایی طلاب مستعد و علاقه‌مند قرآنی به تربیت مربیان متخصص و متعهد قرآنی همت گماشته است.

طباطبایی یادآور شد: با توجه به درخواست تعداد زیادی از طلاب غیرحضوری و شهرستانی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، اداره قرآن و حدیث در تعامل با مرکز آموزش مجازی و غیرحضوری جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، امکان برگزاری دوره‌های تربیت مربی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را به صورت مجازی فراهم کرده که با استقبال خوب طلاب مواجه شده و زمینه بهره‌مندی آنان از اساتید متخصص و باتجربه را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: سال گذشته، ۱۴۰ نفر از طلاب مجازی و غیرحضوری جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در سه دوره تربیت مربی نهج البلاغه در دو سطح مقدماتی و حضوری مجازی شرکت کردند و از محضر اساتید متخصص و برجسته در این زمینه بهره‌مند شدند.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اضافه کرد: حدود ۵۰ نفر از طلاب حضوری مجموعه نیز با شرکت در دوره‌های تربیت مربی نهج البلاغه و تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم تحت آموزش تخصصی قرار گرفتند.

طباطبایی بیان داشت: طی چهار سال گذشته تاکنون با برنامه‌ریزی و اجرای بیش از ۱۸ دوره آموزش تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن و تربیت مربی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، ۵۳۲ نفر از طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تحت آموزش تخصصی قرآنی و حدیثی قرار گرفته‌اند که در مجموع این طلاب از بیش از ۱۰ کشور جهان از جمله پاکستان، هندوستان، افغانستان، نیجریه، مالزی، ترکیه، تایلند و تانزانیا، ماداگاسکار، ساحل عاج و همچنین ۱۰ شهر کشور از جمله کرمان، تهران، رفسنجان، شیراز، طبس، خوانسار، یزد، لرستان و خرم آباد و اراک بودند.

وی عنوان کرد: فراخوان برگزاری دوره‌های تخصصی و عمومی حضوری و مجازی اداره قرآن و حدیث در تابستان ۱۳۹۸ هم اکنون روی سایت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام قرار گرفته است و روند ثبت نام در این دوره‌ها تا تاریخ  ۱۳ تیرماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: ثبت نام در این دوره‌ها از طریق مراجعه به صفحه ثبت نام در سایت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به نشانی http://qh.jz.ac.ir  امکان‌پذیر است.

طلاب می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۳۲۱۱۲۴۳۶-  ۳۲۱۱۲۳۵۵- ۳۲۱۱۲۵۴۸ - ۳۲۱۱۲۰۸۸ تماس بگیرند.

313/60

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha