شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماموستا محمدامین راستی

حوزه/ ماموستا راستی گفت: بهترین و ایده آل ترین زمان برای فراگیری عمیق مسایل قرآنی همان دوران کودکی و نونهالی است، لذا مسئولان آموزشی کشور باید این موضوع را در سرفصل برنامه های خود لحاظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی، شب گذشته در دیدار جمعی از فعالان عرصه قرآنی شهر سنندج اظهار داشت: امروز جامعه بشری به نوعی در مشکلات و مسایل روحی و روانی درگیر شده است و به دنبال راه نجاتی برای خویش می باشد.

این روحانی اهل سنت تاکید کرد: همه می دانیم زمانی که روح انسان بیمار و افسرده باشد، دیگر شئونات زندگی وی نیز درگیر این وضعیت می شود، لذا بهترین راه برای برون رفت از این وضعیت تمسک به معنویات و نزدیک شدن به خداوند متعال است.

ماموستا راستی در ادامه سخنان خود گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:  «الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ/ همان کسانى که ایمان آورده‏اند و دلهایشان به یاد خدا آرام می‌گیرد آگاه باش که با یاد خدا دل‌ها آرامش می‌یابد».

وی تصریح کرد: خداوند در این آیه راه نجات و آرامش انسان را نزدیکی به خداوند و معنویات معرفی می کند، لذا شما فعالان قرآنی در ایجاد آرامش و امید در جامعه کنونی نقش حساس و کلیدی بر عهده دارید.

ماموستا راستی در ادامه با اذعان به اینکه انس جامعه با قرآن کمرنگ شده است، بیان داشت: بی شک هر جامعه ای به ویژه جامعه اسلامی از قرآن و سنت رسول خدا (ص) دوری گرفت به مشکلات بسیاری گرفتار می شود، لذا وظیفه شما فعالان قرآنی و دینی پر کردن این خلا است.

وی با تاکید بر اینکه بهترین زمان بر آموزش و فراگیری قرآن، دوران کودکی است، گفت: قرآن کتابی جامع، کامل است که هر آنچه که انسان بدان نیازمند می باشد می توان در آن یافت، پس باید قرآن را بهترین معلم و مربی برای بشر معرفی کرد.

این روحانی اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: انس با قرآن بدان معنا نیست که ما بتوانیم قرآن را روخوانی کنیم و یا حفظ کنیم، بلکه انس با قرآن این است که زندگی ما زندگی قرآنی شود و شئونات اجتماعی، فرهنگی و... بر اساس فرامین کتاب خداوند برنامه ریزی شود.

ماموستا راستی در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه در مباحث قرآنی در استان کردستان استعدادهای بسیار خوبی داریم که این امتیاز بزرگی برای مردم این خطه است، جوانان علاقمند و مستعد بسیاری در زمینه های قرآنی داریم که باید میدان را برای آنان مهیا کنیم.

وی ادامه داد: باید گفت که در جامعه و کشوری زندگی می کنیم که راه برای پیشرفت در معنویات باز است،لذا باید قدر این فرصت و نعمت را بدانیم و زندگی خود را قرآنی کنیم.

ماموستا راستی اظهار داشت: یکی دیگر از مسایل مربوطه به قرآن که تاکنون توجه کمی به آن شده است، موضوع آموزش تخصصی مسایل قرآنی در مدارس به ویژه در دوران ابتدایی است.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: بهترین و ایده آل ترین زمان برای فراگیری عمیق مسایل قرآنی همان دوران کودکی و نونهالی است، لذا مسئولان آموزشی کشور باید این موضوع را در سرفصل برنامه های خود لحاظ کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha