جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد گفت: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید دارند که از تحلیل‌های غلط روشنفکرنماها غافل نشوید و اینکه اکنون برخی می‌گویند اگر ما به آمریکا متصل نشویم بی‌چاره می‌شویم از مصادیق تحلیل‌های غلط است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان، با اشاره به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، با بیان اینکه یکی از بخش‌های مهم این بیانیه شامل غفلت‌ها است، تصریح کرد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرده‌اند که از حمایت محرومان و نفوذ نفوذی‌ها غفلت نکنید.

وی تصریح کرد: رهبری تأکید دارند که از تحلیل‌های غلط روشنفکرنماها غافل نشوید و اینکه اکنون برخی می‌گویند اگر ما به آمریکا متصل نشویم بی‌چاره می‌شویم از مصادیق تحلیل‌های غلط است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به اینکه عیار معنویت و اخلاق در این انقلاب بالا رفت، افزود: چند عامل باعث شد عیار معنویت و اخلاق در کشور ما بالا برود که نخستین عامل پدیده مبارک وجود امام (ره) و سخنان و سیره این عارف وارسته جدای از مادیات بود.

وی اظهار کرد: عدم وابسته بودن امام راحل به مظاهر و پدیده‌های دنیوی باعث شد معنویت و اخلاق در جامعه دینی ما افزایش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه دومین عامل ارتقای عیار معنویت در کشور ایمان مردم و فطرت مذهبی این ملت بود، گفت: زمینه‌های ایمانی و دینی مردم عامل دوم گسترش معنویت و اخلاق در جامعه محسوب می‌شود.

وی سومین عامل ارتقای عیار معنویت در کشور را مجاهدانی دانست که در میدان‌های سخت مبارزه کردند، افزود: از سوی دیگر وقتی پیکر شهدا بازمی‌گشت برخورد خانواده‌های شهدا با این پدیده و شکر کردن خداوند برای شهادت فرزندانشان زمینه‌های ارتقای معنویت و اخلاق را در کشور فراهم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه مساجد و دعاها، اعتکاف و این‌گونه موارد هم در رشد معنویت مؤثر بودند، ادامه داد: پیاده‌روی اربعین از دیگر عوامل ارتقای عیار معنویت و اخلاق در کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: این بیانیه سوژه‌های مناسب و مایه‌های والایی برای سخن دارد که باید از سوی ائمه جمعه برای مخاطبان و مردم مطرح و تبیین شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha