پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی اصغر دریایی

حوزه/ نماینده دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان با اشاره به اینکه دخالت در استقلال دیگر کشورها فطرت سیاست مداران آمریکایی است، گفت: آمریکا و آمریکایی در هر کجای این عالم که قدم گذاشته، چیزی جز بدبختی جنگ، قحطی و فلاکت به دنبال نداشته که نمونه بارز آن افغانستان، عراق و... است.

 علی اصغر دریایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان کنفرانس بین المللی «حقوق بشرآمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» در استان تهران اظهار داشت: اگر بخواهیم پرونده سیاه سیاست آمریکا در طول قرن اخیر را به رشته تحریر دربیاوریم بی شک کاری ناممکن است و سالها باید صرف نوشتن جنایات و نسل کشی های این رژیم زورگو کنیم.

نماینده دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان ادامه داد: آمریکا و آمریکایی در هر کجای این عالم که قدم گذاشته است، چیزی جز بدبختی جنگ، قحطی و فلاکت به دنبال نداشته است که نمونه بارز آن افغانستان، عراق و... می باشد.

دریایی با اشاره به اینکه دخالت در استقلال دیگر کشورها فطرت سیاست مداران آمریکایی است، گفت: روزگاری نه چندان دور ایران به نوعی نماینده آمریکا در منطقه به شمار می رفت و وحدت جهان اسلام را برهم زده بود و پیاده کننده خواسته های آمریکا و غربی ها شناخته می شد که با پیروزی انقلاب اسلامی این خط و سیاست پلید قطع گردید.

این استاد حوزوی ادامه داد: جالب اینجاست که آمریکا با افتخار خود را حامی و بهشت دموکراسی و حقوق بشر در دنیا معرفی می کند، در حالی که هزاران بیگانه از سراسر جهان در زندان های گوانتانامو و ابوغریب در بدترین و غیرانسانی ترین شرایط به سر می برند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وقایع اخیر در منطقه و گردنکشی های آمریکا و اذنابش علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا و برخی از کشورهای مرتجع و خودباخته اسلامی در ماههای اخیر دست به هر کاری زده اند که انسجام و وحدت ملی ایرانیان را تضعیف کنند و برای اینکار هم تاکنون میلیاردها دلار هزینه کرده اند که تاکنون برای آنان چیزی جز زیان و خسران به دنبال نداشته است.

دریایی با اشاره به اینکه حقوق بشر آمریکایی رویایی بیش نیست، اظهار کرد: اگر به دنبال حقوق انسانی واقعی در جهان هستیم باید به موازین و دستورات دین مبین اسلام برگردیم، زیرا راه سعادت، صلح و آرامش در جهان در قرآن کریم و سیره بزرگان دین اسلام نهفته است.

نماینده دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان گفت: ایجاد گروهک های تروریستی، جنایتکار و... توسط آمریکا جایی برای دفاع از حقوق بشر برای این کشور باقی نگذاشته است و دم زدن از دموکراسی توسط سیاسیون آمریکا به جوک و شوخی بچگانه بیشتر شبیه است.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه باید حامی اصلی تروریسم جهانی را آمریکا بدانیم نه کشوری همانند ایران، افزود: در طول صد سال گذشته آمریکا در بسیاری از جنگ ها یا حضور مستقیم داشته است یا به صورت نیابتی دست به جنایات بشری بزرگی زده است که یکی از مهمترین آنها جنگ ویتنام بود که ده ها هزار بیگانه به خاک و خون کشیده شدند و نهایتا فرجام آن سرخوردگی ایالات متحده بود.

دریایی ادامه داد: بی شک دلسوزی های آمریکا برای کشورهای جهان را باید اشک تمساح نامید، زیرا تنها چیزی که آمریکا به دنبال می کند، کسب درآمد و چپاول ثروت کشورهای جهان به ویژه کشورهای خاورمیانه است.

نماینده دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان در پایان سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر آمریکا سالانه نزدیک به 812 میلیارد دلار سلاح به آل سعود می فروشد و برای شهروندان خود در این راستا بیش از نیم میلیون شغل ایجاد کرده است، به نظر شما این عمل آمریکا همسویی با حقوق بشر دارد؟! 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha