جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ عکرمه صبری

حوزه/ شیخ عکرمه صبری در پیامی ویدئوی به کنفرانس حقوق بشر آمریکایی ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان آن خواستار تلاش جهانی برای حفظ کرامت و امنیت تمان انسان ها به ویژه مردم فلسطین شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، همزمان با 12 تیر ماه روز حقوق بشر آمریکایی، کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری در تهران و قم آغاز به کار کرد.

کنفرانس تهران از صبح امروز سه شنبه در سالن همایش های بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (یادمان شهدای هفتم تیر) در میدان بهارستان آغاز شد و کنفرانس قم نیز صبح فردا از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 13 در سالن همایش های مدرسه عالیه دارالشفاء برگزار خواهد شد. شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی و مفتی قدس در پیامی ویدئوی به این کنفرانس ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان آن خواستار تلاش جهانی برای حفظ کرامت و امنیت تمان انسان ها به ویژه مردم فلسطین شد. ترجمه پیام بدین شرح است:

برادران محترم السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

خداوند متعال می‌فرماید: «و ما فرزندان آدم را کرامت بخشیدیم».

و رسول گرامی خدا می‌فرماید: «همه شما فرزندان آدم هستید و آدم از خاک آفریده شد».

اینها قواعد عمومی برای حفظ کرامت انسان است؛ با صرف نظر از دین و نژاد و زبان او

ما نیز وظیفه داریم خواستار حفظ کرامت انسانها باشیم، زیرا در این صورت است که امنیت برای بشریت برقرار می‌شود.

شیخ صبری ادامه داد: متاسفانه ما در فلسطین در معرض اهانت به جوانان به ویژه جوانانی هستیم که به خاطر پایبندی به دین، محاسن(ریش) دارند به گونه ای که ریش داشتن[جوانان ما] از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی امری شبهه دار و موجب تهمت شده است و ما خواستار این هستیم که کرامت مسلمانان حفظ شود و بتوانند در امنیت و آرامش زندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: از برگزار کنندگان کنفرانس نیز که خواستار حفظ حقوق و کرامت جوانان و حفظ حق آزادی و امنیت انسان ها هستند تشکر می‌کنیم و برای آنها آرزو می‌کنیم در راه نشر محبت و خوشبختی و امنیت و آرامش در تمام جوامع موفق باشند که خداوند یاور عاملان است و فرمود: «عمل کنید که خداوند و رسول او و مؤمنان، عمل شما را می بینند».

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

برادر شما شیخ عکرمة سعید صبری خطیب مسجدالاقصی و رئیس شورای عالی اسلامی و رئیس شورای علما و مبلغان فلسطین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha