جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی مرادی

​حوزه/ امام جمعه شهرستان بیجار با اشاره به اینکه به گفته امام راحل همه مسئولان، خدمتگزاران مردم محسوب می شوند، گفت: پست و منصب برای هیچ کسی ماندگار نیست، بلکه این پست برای ما وظیفه و مسئولیت در پیشگاه خداوند متعال به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام علی مرادی، صبح امروز در دیدار با جمعی از مسئولان محلی شهرستان بیجار اظهار داشت: امروز وظایف شما مسئولان در قبال مردم بسیار وسیع تر و کلیدی تر شده است.

امام جمعه بیجار ادامه داد: پست و منصب برای هر کسی مسئولیت به دنبال دارد، لذا در انجام وظایف خود باید بسیار دقیق، عادل و بدون تعارف باشید و اجازه سوءاستفاده را به برخی از افراد و باندها را ندهید.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه به گفته امام راحل همه مسئولان خدمتگزاران مردم محسوب می شوند، تاکید کرد: پست و منصب برای هیچ کسی ماندگار نیست، بلکه این پست برای ما وظیفه و مسئولیت در پیشگاه خداوند متعال به دنبال دارد.

حجت الاسلام مرادی در ادامه به نگاه حضرت علی(ع) درباره مدیر و مسئول اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) ویژگی های بسیار مهمی برای یک مدیر و مسئول در جامعه اسلامی برشمرده است که مهمترین این ویژگی ها شامل: آگاهی سیاسی، مبارزه با مفاسد اجتماعی، سجایای اخلاقی و... می باشد.

امام جمعه بیجار ادامه داد: یکی دیگر از وظایف شما مدیران در خدمت رسانی به مردم این است که در کارهای خود به دقت برنامه ریزی داشته باشید تا کارها و امور مسلمین نظم خاصی پیدا کند.

وی تصریح کرد: غفلت در برنامه ریزی از آفت های مدیریت است. مدیران همواره به دلیل تراکم کار، در معرض این خطر هستند. مشکلات ناخواسته نیز سبب می شود تا مدیران به کارهای روزمره اداری مشغول شوند و از برنامه ریزی غفلت کنند.

حجت الاسلام مرادی اظهار کرد: یکی دیگر از آفت های اجتماع این است که مدیران بی تجربه و بی علم و درایت در راس مسئولیت قرار بگیرند که این امر برای جامعه اسلام بسیار خطرناک است.

امام جمعه بیجار در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: نباید هرگز بین مدیر و مردم فاصله بیفتد، هر زمان این اتفاق شوم روی دهد بی شک بدانید که از دین اسلام و منش رسول خدا و ائمه اطهار علیهم السلام دور شده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha