جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی

حوزه/ امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم تلاش همه جانبه مدیران برای حل مشکلات مردم، گفت: بسیاری از پروژه های شهرسازی متاسفانه دارای پیوست فرهنگی نبوده اند، بنابراین نه تنها مشکلات از بین نرفته، بلکه گاهی باعث بیکاری و ایجاد مشکلات دیگر نیز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در دیدار با انجمن سمن های استان همدان با اشاره به حیطه فعالیت های سازمان های مردم نهاد، گفت: فعالیت های موفقی که در سمن ها رخ می دهد نشان دهنده حضور فعال مردم در عرصه فعالیت های اجمتاعی است.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: حضور همه شما در این عرصه قابل تقدیر است، اما نباید فراموش کنیم که باید از سمن هایی که دارای فعالیت بیشتری نسبت به دیگر سمن ها هستند بیشتر حمایت کرد و آنها را در رسیدن به اهدفشان یاری دهیم.

وی با بیان این که نباید به این حد اکتفا کنیم که همه کارها را دولت انجام دهد خاطر نشان کرد: نقطه مثبتی که شما نسبت به برخی از مدیران و مسئولان دارید این است که شما به صورت مستقیم با مردم مواجهید و از نزدیک با مشکلات موجود آشنایی دارید.

امام جمعه همدان تاکید کرد: البته این کم کاری برای مسئولان را نقطه ضعف آنها باید دانست و امیدواریم روزی برسد که دغدغه های شما به مسئولان نیز منتقل شود و آنها نیز برای رفع مشکلات باتمام وجود به میدان بیایند.

وی، وجود هدف در بین سمن ها را بسیار مهم خواند و گفت: گاهی اوقات توجه به اهداف فرعی ما را از رسیدن به اهداف اصلی باز می دارد، همانند توسعه هایی که خودشان هدف میانی اهداف بلند و اصلی هستند که در مسیر تحقق اهداف به هدف اولیه اکتفا می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: بسیاری از پروژه های شهرسازی متاسفانه دارای پیوست فرهنگی نبوده اند، بنابراین نه تنها مشکلات از بین نرفته، بلکه گاهی باعث بیکاری و ایجاد مشکلات دیگر نیز شده است.

وی با اشاره به این که سمن ها در این زمینه باید ورود کنند و در قسمت مطالعه و تحقیقات، برنامه ریزی های دقیقی انجام دهند اظهار داشت: در کمک به نیازمندان گاهی اوقات باید پولی به فقرا داده شود و گاهی اوقات نیاز است تا شغلی را ایجاد کنیم و این تشخیص به عهده سمن ها و خیرین است.

امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: از آن جایی که سمن ها دارای شاخه های متفاوتی هستند لذا در زمینه مسایل تخصصی از حقوق حیوانات گرفته تا آسیب های اجتماعی و موضوعات دیگر، نیازمند تعاملات و همکاری های بیشتری هستیم.

وی با اشاره به این که خدمت به جوامع مختلف همچون جامعه معلولان دارای اجر بالایی است تاکید کرد: همه ما مشکلات را می دانیم و با آنها آشنایی داریم اما باید در زمینه رفع مشکلات با همفکری با یکدیگر همراه شویم و مشکلات را از بین ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha