جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بر اساس آموزه های قرآنی دو شرط اساسی برای هدایتگری و جامعه سازی، اهل صبر و استقامت بودن و ایمان و یقین به خدای تبارک‌وتعالی داشتن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشستی با طلاب استان، با اشاره به رسالت هدایتگری طلاب در جامعه، اظهار کرد: خداوند در آیه 24 سوره سجده می‌فرماید: «وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً یهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا وَکانُوا بِآیاتِنَا یوقِنُونَ» و تأکید می کنند از آنان امامان و پیشوایانی قراردادیم که به‌فرمان ما مردم را هدایت می‌کردند چون شکیبایی می‌کردند و به آیات ما یقین داشتند.

وی اظهار کرد: در آیه 24 سوره سجده، دو شرط اساسی برای هدایتگری و جامعه سازی بیان ‌شده است که این دو شرط اهل صبر و استقامت بودن و ایمان و یقین به خدای تبارک‌وتعالی داشتن است.

حجت الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: اگر تطبیقی بین عملکرد امام راحل و آیات قرآن که مربوط به کادرسازی و انسان‌سازی است، داشته باشیم به این نتیجه می رسیم که یکی از موفق‌ترین شخصیت‌های تاریخ که در موضوع گفتمان سازی عملکرد بسیار موفقی داشته قطعاً امام راحل عظیم الشان است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با هدایت امام راحل در کشور ایران حکومت سراسر ظلم و استبداد شاهنشاهی به حکومتی مردمی، مذهبی در حال حرکت به‌سوی آرمان‌های الهی تبدیل شد.

حجت الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: در این حکومت اسلامی سه مؤلفه اعتقادات ارزشی، پشتوانه حمایت مردمی و برخورداری از رهبری اندیشمند و قوی در صدر قرار داشته است.

وی ادامه داد: برکات این انقلاب با تعبیر عصر جدید در بیانیه گام دوم انقلاب و برکات و ثمراتی که مقام معظم رهبری در بیانیه مطرح کرده‌اند، گویای تأثیر انقلاب به رهبری امام راحل در داخل خود ایران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha