جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعزام طلاب جدیدالورود به دوره میثاق طلبگی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: پرورش و تهذیب طلبه از مهمترین وظایف حوزه ها و اساتید حوزوی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سید جمال حسینی، عصر امروز در جمع اساتید مدرسه علمیه امام باقر علیه السلام شهرستان کامیاران اظهار داشت: معاونت تهذیب در حوزه های علمیه از نظر کمی و کیفی وظایف بسیاری بر عهده دارند که باید عملیاتی شوند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران با اشاره به اینکه تهذیب جزو لاینفک دروس حوزه های علمیه کشور است، گفت: خوشبختانه معاونت تهذیب از بدو تاسیس تاکنون ارتقا بسیار خوبی داشته است و توانسته ایم که مقوله تهذیب را در حوزه ها و مدارس علمیه نهادینه سازیم.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه پرورش و تهذیب طلبه از مهمترین وظایف حوزه ها و اساتید حوزوی است، تاکید کرد: طلبه ای که تهذیب را در کنار دیگر ضروریات حوزه مدنظر دارد، بی شک در آینده به روحانی موفق از نظر علمی و اخلاقی تبدیل خواهد شد و همین خواسته اساتید و بزرگان حوزه است.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه در مدارس علمیه استان کردستان به ویژه در مدرسه علمیه امام باقر علیه الاسلام شهرستان کامیاران مسئله تهذیب از سوی طلاب به صورت جدی مدنظر است و از این حیث طلاب در کنار پژوهش و آموزش با مسایل تربیتی و... به خوبی آشنا هستند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران اظهار داشت: لذا با توجه به اهمیت مقوله تهذیب در مدارس و حوزه های علمیه باید در انتخاب معاونت ها و اساتید تهذیب دقت نظر بسیاری داشته باشیم.

این استاد حوزوی بیان کرد: در طول سال تحصیلی که پشت سر گذاشتم طلاب جدیدالورد را با مباحث تربیتی و تهذیبی به خوبی آشنا ساختیم و امیداریم در سال تحصیلی آینده این روند همچنان ادامه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha