جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رحیم آبفروش

حوزه/ دبیر جامعه ایمانی مشعر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری نسبت به دوری هیأت‌ها از فعالیت‌های سیاسی زودبازده بیان کرد: هیات ها  پناه امروز جوانان از شر مفاسد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، رحیم آبفروش امروز در سومین اجلاس رابطان جامعه ایمانی مشعر در مجتمع یاوران مهدی(عج) در قم برگزار شد، با اشاره به نظام نامه رابطان این جامعه گفت: حضور فعالان هیات های مذهبی، یک حضور جهادی و تکلیف مدارانه است؛ فعالان هیاتی لبیک خود را برای خدمت رسانی به هیئت های مذهبی شهرستان ها سرداده اند.

وی افزود: حضور دبیران و رابطان شهرستانی و استانی در واقع حضور همان استان و شهرستان است و به همین دلیل دبیران استانی باید متن این نظام نامه را به خوبی مطالعه کنند تا بتوانند در آینده اصطلاحات مشترک و برگزیده و مفاهمه ای را در مکالمات خود را به کار ببرند.

دبیر جامعه ایمانی مشعر تصریح کرد: رابطان، کارشناسان عالی هیات های مذهبی هستند؛ اولین نسل دانش پژوهان مدرسه عالی هیات، همین رابطان خواهند بود؛ اسناد این جبهه، شامل همین نوع نظام نامه ها هستند؛ سند راهبردی مشعر از اسناد پشتیبان فعالیت های آتی مشعر هستند.

آبفروش با ذکر این مطلب که ویرایش ششم سند راهبردی تهیه شده است، یادآورشد: این سند راهبردی نیز از اسناد راهبردی بالادستی جبهه از جمله بیانات مقام معظم رهبری به مسئولان این جامعه در زمینه جبهه سازی و شبکه سازی و جنگ نرم و... بهره گرفته است؛  اسناد بالادستی در بنیاد خاتم الاوصیا (عج) نیز بررسی شده و با طرح ها و اسناد دیگر به شکل نظام نامه درآمده است.

وی گفت: نظام نامه رابطان مشعر، به سان دستورالعمل سازمانی نیست بلکه سعی شده با مراجعه به اساتید برای تولید این محتوا، حجت شرعی داشته باشیم و تا زمانی که با عشق و باور به این محتوا عمل نکنیم، این امر محقق نخواهد شد زیرا رابطات هیاتی با عشق وارد این میدان شده اند.

وی افزود: اگر بر این مفاهیم، تسلط کافی پیدا کنیم قطعا حرف های مشترک نیز پیدا می کنیم؛ در واقع این جامعه به دنبال شکل گیری یک گفتمان واحد بین نیروهای فعال خود است؛ بومی سازی این سند، نکته اول این سند است زیرا ممکن است برخی از مسایل درج شده در این سند نسبت به یک استان خاص، همگونی نداشته باشد که باید در این نشست ها نسبت به این امور حاشیه زده شود و در ادامه به یک سندی برسیم که نیازهای بومی هر شهرستان در آن لحاظ شده باشد.

بر اساس امر مقام معظم رهبری نباید هیات را خرج فعالیت های زودبازده سیاسی کنیم

دبیر جامعه ایمانی مشعر تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار سال 92 فرموند که این شبکه ها را خرج کارهای زودبازده سیاسی از جمله انتخابات پیش روی نکنید؛ یعنی جایگاه این شبکه بسیار بالاتر از بازی های جناحی و سیاسی است؛ ایشان هیات ها را به سکولار و انقلابی تقسیم نکردند زیرا هیات سکولار وجود ندارد؛ چون نمی شود کسی محب امام حسین(ع) باشد و با ظالمان و مستکبران نیز همراهی کند.

آبفروش یادآورشد: در این مبنا، خادمان و دبیران شهرستانی هیات ها باید این مساله را در منطقه خود اثبات کنند که هیات ها خود را خرج این بازی های سیاسی نمی کنند؛ اگر کسی تلاش می کند که در انتخابات پیش روی فعالیت سیاسی کند نباید روی فعالیت های هیاتی خود حساب کند و اگر چنین است باید این فضا را ترک کند.

وی گفت: دبیران هیات ها باید با تدبیر و بصیرت گام بردارند؛ جوانان شهرها به جز هیات ها به کجا باید پناه ببرند؟ دبیران هیات های مذهبی شهرستان ها در این دوره که بسیاری از مفاسد جوانان ما را تهدید می کند وظیفه بسیار سنگینی به دوش می کشند.

وی افزود: دبیران هیات های مذهبی باید به واسطه نورانیت چهره از دیگران شناسایی شوند؛ بسیاری از امور بر دبیران و رابطان و فعالان هیاتی از حیث اثرگذاری و الگوبودن آنها احکام خاص تری پیدا می کند؛ حرف اول این نظام نامه، شخصیت و ظرف وجودی همین رابطان و الگوهای هیاتی است.

دبیر جامعه ایمانی مشعر تصریح کرد: رابطان طبق این نظام نامه باید ساختار جبهه هیات های مذهبی شهرستان های خود را شکل دهند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha