جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ساختمان حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) ابهر افتتاح شد

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان برنامه های سفر به استان زنجان، به شهرستان ابهر رفت و مورد استقبال گرم امام جمعه، مسئولان محلی، روحانیون و برخی از ایثارگران این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ابهر، آیت الله اعرافی در ادامه برنامه‌های سفر به استان زنجان، پیش از ظهر امروز وارد شهرستان ابهر شد و مورد استقبال گرم امام جمعه، مسئولان استانی، روحانیون و برخی از ایثارگران این شهرستان قرار گرفت.

مدیر حوزه های علمیه کشور، سپس از ساختمان ساختمان مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان ابهر بازدید کرد.

حجت الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، در این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگی شهرستان گفت: ابهر 138 مسجد دارد و ۱۰۰ درصد مساجد یک یا دو وعده نماز جماعت دارند.

وی با اشاره به کمبود روحانی در شهرستان اظهار کرد: در این شهرستان فقط ۱۷ روستای شهرستان روحانی دارند و مابقی روستاها فاقد روحانی می باشند.

امام جمعه ابهر ابا اشاره به وضعیت حوزه های علمیه خواهران و برادران شهرستان گفت: در یازده ماه ساختمان حوزه علمیه خواهران ساخته شد و  آغاز به کار کرد و منابع پایداری نیز برای اداره آن ایجاد شد که در استان کم نظیر است.

وی، ساختمان سابق حوزه علمیه امیرالمومنین را بسیار نامناسب دانست و گفت: ساختمان سابق حوزه وضع بسیار نامناسبی داشت لذا تصمیم به ساخت ساختمان فعلی گرفته شده و با کمک های مدیریت حوزه و خیرین این مهم تحقق یافته و الان هم در حال  تجهیز است.

حجت الاسلام رحیمی اظهار کرد: در ساختمان فعلی مدرسه امیرالمومنین(ع) ابهر امکان اسکان بیش از ۲۰۰ طلبه در حجرات وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از سال‌های آینده امکان برگزاری اردوهای متمرکز دیگر مدارس علمیه کشور در مدرسه امیرالمومنین(ع) شهرستان ابهر وجود دارد.

امام جمعه ابهر به ایجاد منابع پایدار برای اداره حوزه نیز اشاره کرد و گفت :در راستای ایجاد منابع پایدار برای مدرسه امیرالمومنین(ع)، برنامه های مختلفی طراحی شده است تا مدرسه مشکلی به لحاظ هزینه ها نداشته باشد.

حجت الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: از سال تحصیلی جدید طلاب در ساختمان جدید مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) ابهر جنب و جوش علمی خود را آغاز خواهندکرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha