سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از راه اندازی دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب در مجمع عمومی جامعه مدرسین خبر داد و گفت: این دبیرخانه از ۱۰ کمیته علمی تبیینی تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: این بیانیه دارای جامعیت است و هویت انقلاب، پیدایش انقلاب، چالش هایی که انقلاب با آن مواجه بوده و آثار بابرکت انقلاب را تبیین کرده است.

وی افزود: این بیانیه همچنین تبیین کننده گام دوم انقلاب و موفقیت هایی است که در این گام می توان داشت و همین طور ابزارهای مورد نیاز این پیشرفت را گوشزد کرده است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تشکیل دبیرخانه دائمی بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه مدرسین خبر داد و بیان داشت: این دبیرخانه توانسته چتر وسیعی را بگستراند و همه مراکز حوزوی، همه دلدادگان به انقلاب و همه علاقه مندان به تبیین این بیانیه کارآمد  با مشارکت در این دبیرخانه در بخش متون، برنامه ریزی، منابع دینی و دیگر جهات کار خود را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: با مشارکت همه مراکز حوزوی استانی و شهرستانی موفق شدیم کلیه کارهای علمی و تبیینی که در دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب در راستای بیانیه شده است را در اختیار عموم افراد قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به همکاری حوزه های علمیه قم، مشهد، اصفهان و نهادهای حوزوی همچون دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران، مؤسسات حوزوی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و ... در راستای بررسی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: همه این مراکز و مؤسسات حوزوی دست به دست هم داده اند تا کارهای علمی مفید و مؤثری را در جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب بدون موازی کاری انجام دهند.

اعزام اساتید به اردوهای استانی و شهرستانی با هدف تبیین بیانیه گام دوم انقلاب

وی گفت: در فرصت تابستان کارگروه های آموزشی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در اردوهای متعدد استانی و شهرستانی فعالیت خود را آغاز کرده اند و اساتیدی هم با هدف تببین محتوایی بیانیه به این اردوها اعزام شده اند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین از تشکیل 10 کمیته در دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب جامعه مدرسین خبر داد و افزود: با همفکری و تشکیل گروه علمی در مجمع عمومی جامعه مدرسین، 10 عنوان که به نظر می‌رسید از اهمیت ویژه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب برخوردار است، با همین عناوین 10 کمیته تصویب و تشکیل شد که هر کمیته متشکل از 7 تا 10 نفر از اساتید عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین، هستند.

وی «گام دوم و توسعه روحیه معنوی و وجدان اخلاقی»، «گام دوم و شناخت چالش‌ها و عوامل پیشرفت و پایداری»، «گام دوم و نگاه موردی به تحولات قبل و بعد از انقلاب اسلامی»، «گام دوم، نظریه نظام انقلابی و جایگاه ایران اسلامی در آغاز عصر جدید»، «گام دوم و الزامات مدیریت پایدار جهادی و اسلامی»، «گام دوم و شاخصه‌های تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی»، «گام دوم و شناخت معیارهای تحقق خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی»، «گام دوم و اهمیت راهبردی توصیه‌های هفتگانه»، «گام دوم و نقش‌آفرینی جوانان در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی» و «راه های تحقق محتوای بیانیه گام دوم» را از عناوین کمیته‌های ده‌گانه برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ادامه داد: این 10 کمیته شکل خود را پیدا کرده و با هماهنگی که با بقیه کارگروه ها در مراکز حوزوی و غیرحوزوی شده، قرار است محصول این کمیته ها و کارگروه ها در کمیته مرکزی جامعه مدرسین جمع آوری شود تا هم از ظرفیت همه مراکز علمی، آموزشی، حوزوی و غیرحوزوی استفاده کنیم و هم یک کار محتوایی قابل ارائه در سطح کشور انجام دهیم.

وی با بیان این که کارهای خوبی از سوی اساتید در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب صورت گرفته است، اظهار داشت: برخی از اساتید در تهیه منابع دینی بیانیه و برخی در مباحث جریان شناسی کار کرده اند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امیدواریم در آینده نه چندان دور به یک جمع بندی خوب و شایسته که مدنظر رهبر معظم انقلاب است، برسیم و مسئولان، مدیران، کارگزاران نظام و دلسوزان انقلاب بتوانند با کارهای محتوایی که محصول کار حوزه و مراکز علمی است، برنامه ریزی های کلان خود را داشته باشند و در گام دوم که با علم و آگاهی و خرد جمعی افراد همراه خواهد بود، شاهد شکوفایی نهایی انقلاب اسلامی ایران باشیم.

 

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha