پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین معرفی شد

حوزه/ در مراسمی با حضور آیت الله اعرافی، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان قزوین، صبح امروز با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و هیئت همراه، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، نماینده ولی فقیه در قزوین، استاندار قزوین، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان و مدیران مدارس علمیه و اساتید حوزه استان، در شبستان مسجد النبی(ص) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به ضرورت پاسخگویی حوزه به نیاز های جامعه، گفت: مردم به قرآن، عالمان ربانی و معارف ناب اهل بیت(ع) نیاز دارند و حوزه های علمیه باید برای پاسخگویی به نیاز های روز برنامه ریزی و حرکت کنند.

زاهدی، استاندار قزوین نیز در ادامه این مراسم نظریه پردازی را یکی از مهمتربین رسالت های امروز حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی بر اساس نظریه «سیاست ما عین دیانت ماست»، شکل گرفته است، لذا بخش های مختلف نظام همواره نیازمند نظریه های جدید حوزه برای اداره کشور هستند.

پخش کلیپی از بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره جایگاه حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم و وظایف حوزه و روحانیت یکی دیکر از برنامه این مراسم بود.

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، سخنران اصلی مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان قزوین بود که در سخنانی به تشریح ماموریت های حوزه و روحانیت در عصر کنونی پرداخت.

برپایه این گزارش، در این مراسم با تقدیر از زحمات و تلاش های حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، مدیر سابق حوزه علمیه استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه استان معرفی شد.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha