پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه گفتند: تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران محکوم به شکست است و ایران هرگز تسلیم نخواهد شد و به راه خود در حمایت از مقاومت و ملت فلسطین ادامه می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه گفتند: تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران محکوم به شکست است و ایران هرگز تسلیم نخواهد شد و به راه خود در حمایت از مقاومت و ملت فلسطین ادامه می دهد.

 

سید فضل الله: آمریکا به دنبال فتنه انگیزی در منطقه است

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه به تجاوز مستمر دشمن صهیونیستی علیه لبنان و منطقه اشاره کرد و گفت: بمباران  اخیر رژیم اسرائیل منجر به قربانی شدن تعدادی از شهروندان شده است.

وی همچنین به  تحولات ناشی از تحریم ظالمانه آمریکا علیه ایران و سوریه و تلاش آن برای فتنه انگیزی در منطقه اشاره کرد.

سید فضل الله افزود: این طمع ورزی ها و تهدید ها بسیار نگران کننده است، لذا لبنانی ها باید وحدت خود را تقویت کرده تا به دشمن اجازه ندهند به اهداف خود در دست یازی به ثروت های نفتی و زمینی دست یابد.

 

شیخ خطیب: تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران محکوم به شکست است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه جمعه نسبت به فتنه انگیزی ها، تهدید ها و شایع پراکنی های دشمن برای وارد کردن امت عربی و اسلامی در آشوب با هدف تسلیم کردن ملت ها در برابر معامله قرن هشدار داد.

وی تاکید کرد: تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران محکوم به شکست است و ایران هرگز تسلیم نخواهد شد و به راه خود در حمایت از مقاومت و ملت فلسطین ادامه می دهد.

شیخ خطیب افزود: ایران، یاری حق، حفظ اسلام و یاری مستضعفین را شعار خود قرار داده و چقدر که با سختی ها و دشواری ها مواجه شود، باز تسلیم نخواهد شد و با یاری خداوند و  حکمت و شجاعت رهبری و مجاهدان آن بر قدرت های شرور و ظالم به پیروزی خواهد رسید.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعی تصریح کرد: فشار ها و دیکته های آمریکا و هم پیمانان آن علیه ملت های ما در سایه تحریم های آمریکا علیه ایران، سوریه و نیرو های مقاومت در چارچوب جنگ استعمارگرانه جدید است، لذا ما باید به صبر، حکمت و آگاهی آراسته و به وحدت و مقاومت متمسک باشیم.

 

شیخ یاسین: طرح آمریکایی صهیونیستی بعد از شکست در سوریه به دنبال طرح های دیگری است

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور گفت: طرح آمریکایی صهیونیستی بعد از شکست در سوریه و با توقیف نفتکش ایرانی در آب های بین المللی به دنبال طرح های دیگری در منطقه است.

وی افزود: بین نگرانی امنیتی در لبنان با نا به سامانی اوضاع منطقه ارتباطی وجود دارد، همچنان که دیروز در تنگه جبل الطارق رخ داد.

شیخ یاسین در بخش دیگر سخنان خود سیاستمداران لبنانی را به وحدت در موضع گیری سیاسی دعوت کرده و خطابه های طایفه ای برخی سیاستمداران را محکوم کرد و گفت: لبنان متعلق به تمامی مذاهب و طایفه است و هیچ منطقه ای برای یک فرد لبنانی ممنوع نیست.

 

شیخ حمود: نه باسیل و نه هیچ کس دیگر حق راه اندازی جنگ لبنانی را ندارند

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت گفت: برخی تاریخ جنگ لبنان را تحریف کرده و برخی مقاومت را به تروریسم متهم می کنند.

وی افزود: نه "جبران باسیل" وزیر خارجه لبنان و نه هیچ کس دیگر حق ندارند پرونده جنگ لبنان را باز کنند؛ چرا که این راه بسیار خطرناک است.

شیخ حمود تصریح کرد: اسرائیل، آمریکا و غیر آن در تمامی مراحل جنگ لبنان حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha