جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سعیدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: عزت فعلی نظام اسلامی را مدیون خون شهیدان هستیم و باید آن را پاس بداریم و نباید اجازه دهیم که این عزت پایمال شود، هر چند اکنون افرادی از درون نظام نیز به دنبال بیگانگان هستند و به عزت این نظام توجهی ندارند که امیدواریم به برکت خون شهیدان آن‌ها هدایت شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار جمعی از خادمان حرم امام رضا علیه‌السلام که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه در مورد فرهنگ پرچم‌گردانی آستان‌های مقدس ریشه‌های قرآنی و مستندات واقعی داریم، اظهار کرد: داستان پیراهن حضرت یوسف(ع) یک مستند قرآنی از فرهنگ پرچم‌گردانی است که پاسخ مناسبی برای شبهات و شبهه‌افکنان است.

امام‌جمعه قم اضافه کرد: در مشاهدات خادمان آستان‌های مقدس نیز به‌خوبی عنایت‌های این بزرگواران به فرهنگ پرچم‌گردانی قابل مشاهده است.

آیت‌الله سعیدی گفت: سفر امام هشتم(ع) از مدینه به خراسان با نقشه مأمون عباسی و نظارت دشمنان اهل‌بیت(ع) انجام شد اما برکات بسیاری را نیز به دنبال داشت که این برکات در در گزارش‌های نیروهای دشمن ایشان به‌خوبی قابل مشاهده است به همین علت باید سفرنامه‌ای برای امام رضا علیه‌السلام از مدینه تا خراسان نوشته شود که یک فراز از این سفرنامه حضور حضرت در نیشابور و جمع مردم این شهراست که در آن زمان ازاهل سنت بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه در ترویج فرهنگ رضوی باید مطالب پر محتوا را با افق‌های والا مورد توجه قرار دهیم، تصریح کرد: امام رضا علیه‌السلام در نیشابور به حدیث سلسله‌الذهب اشاره داشته و تاکید کردند که توحید به همراه امامت و ولایت است به همین علت ما نیز در کنار پرچم‌گردانی باید به این حدیث توجه داشته باشیم و از امامت و ولایت به عنوان شروط اصلی توحید نام ببریم.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه ولایت اهل‌بیت(ع) استمرار ولایت الهی است، گفت: همانطور که اهل‌بیت(ع) مدیریت جامعه را رها نکردند امروز نیز در عصر غیبت جامعه اسلامی رها نشده و مدیریت آن بر عهده ولایت فقیه که از درون ولایت اهل‌بیت(ع) بیرون آمده، سپرده شده است.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اینکه خون شهیدان پای پرچم اهل‌بیت(ع) و حرم‌های مقدس ریخته شده است، عنوان کرد: عزت فعلی نظام اسلامی را مدیون خون شهیدان هستیم و باید آن را پاس بداریم و نباید اجازه دهیم که این عزت پایمال شود، هر چند اکنون افرادی از درون نظام نیز به دنبال بیگانگان هستند و به عزت این نظام توجهی ندارند که امیدواریم به برکت خون شهیدان آن‌ها هدایت شوند.

 

انتهای پیام// ۱۵/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha