پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید میکائیل فضلی

حوزه/ ما آمده ایم تا در دانشگاه جبهه خود را بسازیم و از زشتی ها دوری نماییم و به ندای حسین زمان لبیک گفته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، هدفش از رفتن به جبهه، ساختن نفس بود، در وصیت نامه اش نوشت: ما آمده ایم تا در دانشگاه جبهه خود را بسازیم و از زشتی ها دوری نماییم و به ندای حسین زمان لبیک گفته باشیم.

تولد و تحصیل

روحانی شهید میکائیل فضلی متولد سال 1348 در روستای «کچید» از سوادکوه مازندران بود. در خانواده مذهبی رشد کرد و پس از کلاس پنجم راه بزرگان دین و مکتب را پیش گرفت. مدتی در حوزه کوتنای قائمشهر و سعادتیه ساری درس خواند و پس از آن به حوزه علمیه مشهد سفر کرد.

اخلاق اسلامی

سعی می کرد کسی را از خود نرنجاند. سهمی از مختصر درآمدش را برای نیازمندان قرار داده بود. با نماز شب و قرآن و ادعیه مأنوس بود. علاوه بر بزرگ ترها به کوچک تر از خودش هم احترام می گذاشت.

حضور سبز

با وجود علاقه اش به درس های حوزوی، حضور در جبهه را برای خود وظیفه شرعی می دانست و این ناشی از بصیرت و موقعیت‌شناسی او بود. در 2 عملیات شرکت کرد و سالم برگشت، ولی زمانی که برای بار سوم می خواست به منطقه برود، نزد پدر محترمش آمد و گفت: «پدرجان! مدتی است که از مولایم درخواست کردم که مقام شهادت را نصیبم فرماید و با الهامی که به من شده به کاروان حضرت مهدی ملحق شوم».

پس از آن خود را به جمع نورانی و باصفای رزمندگان اسلام در جنوب کشور رساند و سرانجام مولایش امام عصر(عج) در سال 1366 در منطقه شلمچه خواسته اش را اجابت فرمود و به کاروان آن حضرت ملحق شد.

کلمات ناب

در این مدت ناچیز که در جبهه بودم پی بردم که شهادت نزدیک ترین راه تقرب به خدا می باشد.

من خودم را کبوتری رها شده حس می کنم که به سوی شهادت پرواز می کند.

عاش سعیدا و مات سعیدا

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha