شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سعید مومنی

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: کم کاری و منفعل بودن مسئولان و نهادهای فرهنگی را باید عامل پیاده شدن برنامه های ضدفرهنگی دشمنان علیه انقلاب و فرهنگ این سرزمین دانست، لذا هر کسی از ما در جایگاه خود در برابر این مسئله مسئول هستیم.

حجت الاسلام سعید مومنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر دانش آموزان در ایام تعطیلات درسی خود به سر می برند، اظهار داشت: تابستان فصل تعطیلی مراکز آموزشی است و دانش آموزان و دانشجویان فرصت های بسیاری برای انجام امور فوق برنامه دارند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کردستان افزود: تعطیلات بلندمدت تابستان باید به فرصتی مغتنم تبدیل شود و از این رو مساجد و اماکن دینی می توانند سهم بزرگی در پر کردن این ایام تعطیل بازی کنند.

وی با اشاره به اینکه هدایت و نگهداشت این خیل از قشر جوان کاری بسیار مهم و حیاتی است، بیان کرد: طبق آمار موجود بیش از 3 هزار مسجد، حسینیه و امکان مذهبی و متبرکه در استان کردستان داریم که در این اماکن در حدود 600 کانون فرهنگی و کتابخانه وجود دارد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کردستان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این پتانسیل عظیم فرهنگی در سطح استان کردستان تا حد قابل ملاحظه ای می تواند نسل نوجوانان و جوان را جذب نماید و اوقات فراغت آنان را پر نماید و خروجی مثبتی داشته باشند.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: از سوی دیگر طلاب و روحانیون نیز باید فعالیت فرهنگی، تبلیغی و دینی خود را در این اماکن افزایش دهند تا سهمی در مقابله با اتلاف وقت جوانان و نوجوانان داشته باشند و هم اینکه مباحث دینی و شرعی را در میان این قشر بزرگ جامعه نهادینه سازند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کردستان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یکی از معضلاتی که نباید آن را کتمان کرد، استفاده برخی از خانواده ها از شبکه های ماهواره ای است، شبکه هایی که به مرور زمان تاثیرات فرهنگی، عقیدتی و اخلاقی خود را بر مخاطب خواهند گذاشت.

وی ادامه داد: اگر سری به دادگاه های خانواده بزنیم یکی از چند عوامل اصلی طلاق زوج های جوان استفاده از شبکه های ماهواره ای و استحاله فکری و اعتقادی آنان می باشد.

حجت الاسلام مومنی تاکید کرد: مسئولان فرهنگی باید برنامه های فرهنگی خود را از حالت روزمرگی در بیاورند و تنوع خاصی به آن ببخشند، لذا بافت فرهنگی جامعه دارای پتانسیل های عظیمی است که می توان از آن در ارتقا فرهنگ جامعه استفاده نمود.

وی اظهار داشت: کم کاری، منفعل بودن و... مسئولان و نهادهای فرهنگی را باید عامل پیاده شدن برنامه های ضدفرهنگی دشمنان علیه انقلاب و فرهنگ این سرزمین دانست، لذا هر کسی از ما در جایگاه خود در برابر این مسئله مسئول هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha