پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی

حوزه/نماینده ولی فقیه در  استان کردستان گفت: ارتباط و عشق ورزیدن به خاندان اهل بیت علیهم السلام مایه برکت و رشد و ترقی انسانها می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی در دیدار با کاروان زیرسایه خورشید که چند سالی است در ایام دهه مبارک کرامت حامل بیرق مطهر حرم امام رضا (ع) به استان کردستان هستند، ضمن تبریک دهه کرامت اظهارداشت: دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه (علیهاالسلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا (علیهماالسلام) می‌باشد.این دهه یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها دارای شخصیتی رفیع و والا مقام می‌باشد بطوری که ائمه طاهرین علیهم السّلام از این بانو، با جلالت و تکریم یاد کرده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود ادامه داد: حضرت معصومه کبری (س) همانند مادر پاکش حضرت فاطمه اطهار سلام‌الله‌علیها شفیع روز محشر خواهد بود و این جایگاه و عظمت را نزد پروردگاردارد که با شفاعت او همه انسانها وارد بهشت می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی گفت: اگر کسی با دل پاک به زیارت آن حضرت برود، و عارفانه ایشان را زیارت کند و جایگاه واقعی وی را بشناسد معرفت بهشتی پیدا می کند و وارد بهشت می شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به جایگاه اهل بیت (ع) درنزد پروردگار، گفت: خداوند برای اهل بیت جایگاه، ارزش وعظمت خاصی قائل است و از این نگاه و نظر است که انسانها را به همراهی کردن آنها ملزم کرده است.

نماینده ولی فقیه د رادامه به شخصیت والای امام رضا علیه السلام پرداخت و گفت: شخصیت امام رضا (ع) همچون خورشیدی زرین می درخشد و ایشان یک شخصیت کامل انسانی است که سیره و رفتار وی منطبق با آیات قرآنی است و به همراه پیامبر و ائمه (ع) بهترین الگو برای ساخت زندگی هرانسانی است.

وی به حدیثی از امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: امام رضا علیه السلام فرموده اند اگر مردم زیبای های سخنان و کلام مارا می شناختند بی شک عقلای عالم همه از ماپیروی می کردند وهیچ وقت از ما فاصله نمی گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: ارتباط و عشق ورزیدن به خاندان اهل بیت علیه السلام مایه برکت و رشد و ترقی انسانها می شود همانگونه که هرانسانی قلبا به آنها وصل شود با ارزش وعزتمند می شود که این نشانه مودت و دوستی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی افزود: اگر انسان بخواهد در زندگی هدایت شود باید محب اهل بیت (ع) باشد و عشق و علاقه خود را نسبت به آنها ابراز نماید.

وی عشق به اهل بیت علیهم السلام زمینه ساز عشق به خداوند دانست و گفت: دوست داشتن اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله جزء مهر ورزیدن به ارزش های والای الهی می باشد و رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیاء الهی ممکن نیست.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خداوند به پیامبر فرموده که ای پیامبر از مردم بخواهید که نسبت به اهل بیت (ع) عشق بورزند چون رفعت این خاندان باعث رفعت و ماندگاری نام خداوند خواهد شد.

وی ارتباط با پیامبر وخاندان وی مایه آرامش دانست و گفت: عشق مومنین به پیامبر و خاندان مطهروی باعث ایجاد ارتباط معنوی می شود و انسان را درفضایی قرارمی دهد که احساس آرامش خاصی بروجود انسان حاکم می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی اظهار داشت: هر کسی که با خداوند مرتبط باشد می تواند حاجت دیگران را نیز برآورده نماید ائمه اطهار علیهم‌السلام جدا ازاین ویژگی حامل وحی خداوند نیز هستند و قلب اینها جایگاه اصلی وحی الهی است.

وی در پایان گفت: مردم استان کردستان به تبع از امام شافعی پیشوای مذهب شافعی تبعیت و ارادت خاصی نسبت به پیامبر و اهل بیت علیهم السلام دارند و این عشق وعلاقه را هرسال دراستقبال از بیرق مطهر رضوی (ع) نشان داده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha