شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش «شباب القرآن» که در مجتمع فرهنگی حضرت مریم

حوزه/ عضو هیأت امنای موسسه قرآنی بیت الاحزان، حفظ قرآن را راهی مهم در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام  الهی زاده امروز در همایش «شباب القرآن» که در مجتمع فرهنگی حضرت مریم  قم برگزار شد، حفظ قرآن را یکی از مهمترین مسیرهای تبلیغی دانست و گفت: در سال 75 که مقام معظم رهبری بحث شبیخون فرهنگی را  مطرح کردند و بر لزوم واکسینه کردن جامعه در مقابل این تهدیدات سخن گفتند به فکر افتادیم که این مقابله را با نور قرآن سامان دهیم.

عضو هیأت امنای موسسه قرآنی بیت الاحزان افزود: این موسسه با همین دغدغه از محل خانه ارث پدری مان ایجاد شد و از همان ابتدا وقتی  از بینالمللی بودن هدف این موسسه سخن گفتیم، بسیاری باور نکردند، ولی امروز این موسسه شاگردانی از آمریکا و ژاپن و.... دارد که از کشور مبدا برای حضور در این موسسه به ایران آمدهاند.

این محقق حوزوی تصریح کرد: وقتی رهبر انقلاب بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن سخن گفتند رسالت ما نیز سخت‏‌تر شد؛ این موسسه با وجود اینکه به اذعان بسیاری از اهالی قرآن قویترین موسسه در زمینه حفظ قرآن بوده است تا کنون 2 تا 3 هزار حافظ تربیت کرده است ولی تا رسیدن به امر رهبری فاصله فراوان داریم.

وی گفت: با تعاملی که با آموزش و پرورش به خصوص ناحیه 1 قم داشتیم قرار شد که طرح حفظ قرآن را با تمرکز روی مدارس شبانه روزی و مدارس روزانه ویژه دختران دنبال کنیم که امسال با ثبت نام ورودی 80 نفر آماده آغاز یک دوره یک ساله هستیم.

عضو هیأت امنای موسسه قرآنی بیت الاحزان تصریح کرد: سال گذشته 20 نفر در این دوره ثبت نام کردند که خوشبختانه موفق به حفظ قرآن کریم شدند؛ در همین راستا قراس است که این حرکت را توسعه دهیم و به امر ولی فقیه مان به نحو درخور و توان خود عمل کنیم.

حجتالاسلام  الهی زاده موسسه قرآنی بیتالاحزان را در واقع موسسه عامل به امر رهبری دانست و گفت: امروز این موسسه دارای 180 شعبه در سراسر کشور است و تمام تلاش خود را برای آنچه مطلوب نظر و امر رهبری است به کار میبندند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha