سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
 حمایت دانشگاه استرالیایی از موزه اسلامی ملبورن

حوزه/ نمایشگاه سالانه هنرمندان مسلمان در نخستین و تنها موزه اسلامی در استرالیا برگزار شده و دانشگاه لاتروب اعلام کرده که از این نمایشگاه حمایت مالی می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دانشگاهی در استرالیا از نمایشگاه سالانه هنرمندان مسلمان در موزه اسلامی حمایت کرده و قرار است با پشتیبانی مالی جایزه هنری 15 هزار دلاری به برندگان این نمایشگاه پرداخت کند.

مصطفی فهور مدیر موزه اسلامی استرالیا و از اساتید دانشگاه لاتروب در ملبورن گفت: ما از اینکه روابط کنونی مان را با دانشگاه لاتروب رسمی تر سازیم هیجان زده هستیم و معتقدیم که تاثیرگذار خواهد بود. این دانشگاه از طریق تیم مدیریت، کارمندان، اساتید و دانشجویانش نقش مهمی در ایجاد آگاهی فرهنگی و همدلی اجتماعی ایفاء کرده است.

وی گفت: حمایت آن ها از نمایشگاه هنری ما، و تمرکز بر روی کار هنرمندان مسلمان استرالیایی از سوی آن ها، نشانه تعهدشان به موضوع است و قطعا باعث می شود که سطح نمایشگاه به شکل ویژه ای ارتقاء پیدا کند.

گفتنی است ماه ژوئن سال گذشته، موزه اسلامی استرالیا، اقدام به ثبت نام از هنرمندان مسلمان استرالیایی برای شرکت در نمایشگاه سالانه 2019 کرد، که قرار است در 12 سپتامبر افتتاح شود. در همان زمان نیز برنده جایزه هنری دانشگاه لاتروب ملبورن نیز اعلام خواهد شد.

 

موزه اسلامی استرالیا در محله ترون بری در ملبورن استرالیا واقع شده است. طرح تاسیس موزه اسلامی استرالیا در سال 2010 ارائه شد و سرانجام در اوایل سال 2014 این رویا به حقیقت پیوست، از اهداف برپایی این موزه اسلامی، ایجاد مشارکت و همدلی میان جامعه و مسلمانان و مبارزه با سوءبرداشت های ضداسلامی و کلیشه ای اعلام شده است. این موزه ساخته شده در ملبورن با بودجه 10 میلیون دلاری، ارائه دهنده اشکال مختلف هنر اسلامی می باشد. به علاوه شامل گالری هایی است که مشارکت های اسلامی را در عرصه های مختلف مهندسی، معماری و هنر نیز نشان می دهد. مسلمانان که بیش از 200 سال در استرالیا بوده اند 1.7 درصد جمعیت 20 میلیونی این کشور را به خود اختصاص می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha