جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حوزه/ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: اکنون و بعد از عبور از چهل‌سالگی انقلاب اسلامی و صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب ما هم باید حرکت جدیدی را در باب نماز جمعه و امامت جمعه آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی که با محوریت گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور برگزار شد، اظهار کرد: نماز جمعه یک نماز ویژه است؛ زیرا نماز جایگاه ولایت بوده و در زمره اختصاصات جایگاه حکومت ولایت فقیه یا حاکمیت جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل اهتمام به این نماز و ضرورت ارتقای شکوه و عظمت آن هم در آموزه‌های اسلامی و هم در بیانات علما بسیار تأکید شده است.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: اکنون و بعد از عبور از چهل‌سالگی انقلاب اسلامی و صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب ما هم باید حرکت جدیدی را در باب نماز جمعه و امامت جمعه آغاز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر امام جمعه و جماعت مطلوب ایجاد شود، مصلا و مسجد مطلوب ایجاد می‌شود و مسجد و مصلای مطلوب می‌توانند جامعه مناسب و مطلوب را ایجاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اینکه خاستگاه بسیاری از تفکرات و اقدامات مسجد و مصلا است، تصریح کرد: بر این اساس باید برای اعتلای جایگاه مصلا و نماز جمعه نهایت همت خود را به کار گیریم.

وی در ادامه با اشاره به ویژه‌برنامه‌های چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: در کشور ستادی در رابطه با بزرگداشت چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه تشکیل شده و در استان هم کمیته استانی شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به تشکیل ستاد استانی به ریاست امام جمعه مرکز استان و کمیته‌های شهرستانی به ریاست ائمه جمعه و دبیری ستادهای نماز جمعه، افزود: در قالب این ستاد و کمیته‌ها برنامه‌های متعددی به مناسبت چهلمین سالروز اقامه نماز جمعه در کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha